Hoe wordt ik minder zenuwachtig?

Ik heb zometeen een wedstrijd basketbal voor het kampioenschap. Het is pas om 17:00u. maar ik ben er zo zenuwachtig voor. ik heb telkens kriebels in mijn buik. Wat kan ik doen om minder zenuwachtig te worden? Want het is heel vervelend.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
3K

Antwoorden (10)

op je rug liggen en je hoofd heel langzaam van rechts naar links bewegen en weer terug en daar even vasthouden.
dat is echt heel rustgevend!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Drink mischien een kopje thee met honing en oefen een beetje haal de laatste dingen door zo leidt je de aandacht even af en oefen je lekker het is toch wat je het liefste doet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe alvast wat oefeningen om je klaar te maken, ren een eindje ofzo. Ga in elk geval naar buiten iets doen, buiten heb je meer gelegenheid om je hoofd leeg te kunnen maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Resque spray halen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spanning voor 'zeker een kampioenschap' is heel normaal en heel gezond. Het maakt adrenaline aan en houdt je alert. Bedenk dat je de enige niet bent die hier last van heeft, want als het goed is heeft je hele team het en ook de tegenstander!Probeer je af te leiden met iets wat ontspant. Soms ontspant ook inspanning, zoals lekker een stukje wandelen in de buitenlucht. Maak je daarbij niet moe, maar snuif de frisse lucht op en verzet je gedachten.

Als je daar geen zin in hebt, ga dan lekker even liggen en concentreer je op je ademhaling. Leg je handen onderop je buik en adem diep door je neus in. Laat daarbij je buik naar de richting van je handen opbollen, houd even vast en blaas langzaam je adem weer uit. Zo vullen je longen zich goed en door je hierop te concentreren denk je even niet aan de komende wedstrijd.

Bedenk dat het wel even spannend is vlak voor het 17.00 uur is en je aangestoken wordt dor de spanning bij je teamleden, maar als de wedstrijd eenmaal begonnen is dan denk je er niet meer aan. Succes!
13 jaar geleden
Je hebt toch vaker een basketbalwedstrijd gehad? Dan hoef je toch niet nerveus te zijn? Je bent overal aan gewend. En denk gewoon dat je de beste bent, maar ga niet arrogant doen en wel concentreren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga gewoon iets doen dat je leuk vindt. Bijvoorbeeld:gamen,een spelletje of andere dingen. zorg in iedergeval dat je niet aan de basketbal wedstrijd denkt. Dat helpt bij mij wel altijd. Ook al zit ik niet op basketbal.

En veel succes straks!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de drogist kan je Bach resque remedy kopen. Dit zijn natuurlijke producten die snel werken. Er zijn druppels, spray en pastilles te koop. Lees eerst even in de bijsluiter hoe het precies werkt! Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Roken... Onlangs bewezen in onderzoek Hanze Hogeschool Groningen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het klinkt heel simpel. Probeer gewoon te denken "Het is maar een spelletje." Erg makkelijk getypt. Maar ik neem aan dat jullie team niet voor niets nu deelneemt aan een kampioenschap. Dat houdt in dat jullie kwaliteiten genoeg hebben. Probeer dat bij jezelf te beseffen en geniet van de wedstrijd.

Dat het lastig is om te doen bewijst het nederlandse team wel tijdens de finale tegen Spanje. De spanjaarden hadden er trouwens ook last van.