Wat kun je het beste eten voor het hardlopen?

Ik doe aan krachttraining, maar nu wil ik ook mijn conditie verbeteren en een heel klein beetje vet weg sporten.
Maar ik wil niet dat ik tijdens het hardlopen mijn spierweefsel verbrand.

Ik ben van plan om naast mijn krachttraining (3x p/w)
5x p/w te gaan hardlopen.

Wat kan ik het beste eten, voor en na het hardlopen zodat ik niet mijn spierweefsel verbrand, maar vet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Onder bodybuilders is heftige cardio not-done. Maar een beetje vetverbranden (=is langere tijd op laag tempo bewegen) naast krachttraining een must omdat je veel moet eten om te groeien. Als je geen spieren wil verbranden tijdens het hardlopen eet dan vantevoren eiwitten bv in de vorm van een eiwittenshake. Dit is een vorm van energie waar je lang mee doet en je lichaam pakt eerst de eiwitten alvorens de spiercellen verbrand worden. Je hebt ook meteen de herstel bouwstenen binnen. Ga niet te hard en te lang lopen en zorg voor een constante bloedsuikerspiegel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Bananen, lekker veel kolydraten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik eet altijd boterhammen voor het trainen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na het trainen kwark
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan het beste koolhydraat rijk voedsel eten voor het lopen, doe dit dan wel minstens 1 uur voor dat je gaat sporten anders is het binnen de kortste keren er weer uit.

na het trainen een eiwit shake om herstel van spieren te bevorderen en energieniveau weer op pijl te brengen.

5 x cardio is veel als je normaal alleen 3x kracht training doet.
probeer 1 dag rust tussen je trainingen te houden.
eerst een rustige cardio (hardlopen) en daarna kracht training.
neem dan tussendoor je eiwit shake ;)

zo train ik 4 x per week.. en is ook in het begin prettig vertoeven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het maakt volgens mij niet zoveel uit wat je eet als je maar niet te veel eet voordat je gaat sporten