Wat is tot nu toe jouw extreemste of spannendste ervaring geweest? Dan bedoel ik zoiets als een parachutesprong maken, bungeejumpen, etc.

Ik ben benieuwd naar je verhaal. Wat is een echte aanrader?

Bij het sluiten van de vraag: Dank voor alle antwoorden en spannende verhalen!

14 jaar geleden
in: Sport
2.4K

Het beste antwoord

Ik heb een heleboel gedaan: paragliding, canyoning, hydrospeed, bungee, Caving. Allemaal echt leuk om te doen.

De mooiste ervairng is helemaal alleen paragliden. Geen anderen in de lucht. Zelf alleen genieten van het uitzicht en het klapperen van je chute en de touwen. Heerlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Skieen in kniehoge "tiefschnee" op 3500 meter hoogte met een ervaren gids gedurende een hele dag om tenslotte ergens in het dal aan tekomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb het allemaal gedaan. dus om mij nu nog iets extreems te laten vinden is er bijna niet.
bungeejumpen duurt een fractie van een seconde. dan zou ik toch zeggen ga parachute springen, elke minuut in de lucht realiseer je je dat je er bent, dus het hoogste en langste spanning en adrenaline graad.

veel plezier ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn spannendste ervaring (zonder in details te treden, sorry) was mijn eerste tv-optreden.
Het speelde zich af in1984 op een podium op de Grote Markt in Breda met duizenden toeschouwers en werd bovendien nog eens live uitgezonden.
Een kick, maar op-en-top spanning!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 kijk dat gevoel ken ik. uhh zonder in details te treden..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan begrijpen we mekaar :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
te land, ter zee en in de lucht? 2,32 seconden in de lucht?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, op de Grote Markt is geen water :)
Aangezien ik hoogtevrees heb, moet ik toch iets anders kiezen. Het krijgen van een kind (ter wereld zien komen) en de navelstreng doorknippen. En dan heb ik het echte zware werk nog niet eens zelf hoeven doen.

Zo'n bungeejump heb je maar 20 sec. last van. Van die opgroeiende koters zo'18 jaar. En elke dag weer anders, de schatjes ;o)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze vraag kan ik niet naar waarheid antwoorden want dan wordt het antwoord gewist, het wordt niet getolereerd als ik naar waarheid antwoordt...

Net als met de vraag wat is het lelijkste wat je ooit gezien hebt... Daar gaf ik antwoord op en dat werd gewist, met de mededeling dat het beledigend is... Hoe kan ik nu antwoorden geven in waarheid als ze daarna worden gewist om een of andere reden... Is de vraag dan wel correct als er beledigende antwoorden kunnen gegeven worden, gegeven in oprechtheid en waarheid... Is er een lelijker gezicht dan een mens op de grond te zien liggen die net overreden is? En als je dat antwoordt dan ben je strafbaar... Zo ook met deze vraag, als ik antwoord dan wordt het gewist... Welke reden weet ik van te voren nooit, maar het mag er niet zijn...

´n Antwoord: die ene zonsondergang... Zo intens dat je zelf ten ondergaat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat dat van persoon tot persoon verschilt. Ik heb gebungeed en ik vond het eerlijk gezegd een volledige geldverspilling. Ik werd er juist extreem rustig van. Je ziet het valkussen op je afkomen, je glijdt weer naar boven. Ik vond het mooi, maar geen 50 euro waard. Mijn meest spannende ervaring was in Isreal de kerk van het heilige graf bezoeken. Ik was in de buurt aan het werk en met collegae gingen we Jerusalem bezoeken. Niemand was echt religieus, maar we zijn bijna alemaal met tranen in de ogen de kerk uit gegaan.

Toegevoegd op 11-06-2009 07:57:41
....mijn extreemste ervaring was in het graf van Christus een kaars aan te steken voor mijn vader die net daarvoor overleden was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn extreemste ervaring was toch wel het tokkelen. Ik heb echt gigantische hoogtevrees, dus om je dan zomaar in het diepe te gooien was best eng, maar ik heb het overleefd :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Paragliden! Dat deed ik in Indonesië, ik ging wel vanaf de grond. Ik ging achter een bootje op zee aan dat was ziek gaaf!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb tijdens een rondreis in Nieuw Zeeland in de buurt van Nelson eerst een parachutesprong (tandem) gemaakt van 14.000 feet (ruim 4 kilometer) met een vrije val van een minuut.

Daarna vanaf dezelfde airstrip de U-fly extreme gedaan. Zelf in een stunt vliegtuig gevlogen en aerobatics gedaan. Waanzinnig.

Kijk naar de bronnen, zijn de sites van allebei.

Daar kreeg ik erg veel energie van!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Raften op de Zambezi in de eerste week dat alle stroomversnellingen weer open waren...
Laat maar zeggen dat goed kunnen zwemmen geen garantie is dat je niet kunt verdrinken.
En heb je die spannende ervaring gehad, dan kom je tot de extreme conclusie dat 300 meter omhoog lopen van het water naar de plek waar de auto staat over een paadje met veel keitjes niet leuk is als er schoeisel in het water verloren is gegaan...