Rugpijn. Hoe komt dit? Hoe kom ik er vanaf?

Gister maximaaltest gehad. Vandaag rugpijn.

Ik kan bijna niks meer, zo stijf is mijnn rug. Lig al in bed;)

Voor wie het wil weten:
Vo2max : 4900 ml
Max hartslag : 208
Eindsnelheid: 19,1 km/u

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
1.4K

Het beste antwoord

Mooi resultaat! Je hebt alles gegeven! Maar nu...

Dit is echt teveel geweest voor je rug. Vreselijk pijnlijk en zeer beperkend bij bewegen. Maar dat gaat wel weer over. Met een paar dagen lukt het wel weer.

Ondertussen: lekker warm houden. Heb je een rode lamp in de buurt?
Verder twee keer per dag het hele ruggebied insmeren met Tantum Warmte of Midalgan.
T-shirt of hemd onder je kleding om het lekker warm te houden. Toch in beweging blijven, ook al is het als een strompelende oude man. Rustig aan, heel rustig, maar niks forceren!

Sterkte ermee. Houd moed! In het weekend loop je weer aardig rond!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Da's overmorgen al! Is dat wel zo'n goed idee? Je hebt een soort "zwakke plek" nu waar die pijn zit. Dat kan zo maar een permanente zwakke plek worden. Je hebt maar één lijf hoor! Beetje voorzichtig:)

Andere antwoorden (5)

klinkt als een overbelasting...
neem een warm bad, en een paracetamol, en probeer te ontspannen..
mocht je morgen nog last hebben raadpleeg je huisarts, zodat hij je wat spierontspanners kan geven..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo, je bent er weer, gezellig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heey jij ook leuke afbeelding.. :-))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je, weer helemaal gezond?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nog niet helemaal..maar ik doe mijn best..
moet fit zijn in feb want dan word onze eerste kleindochter geboren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zal voor je duimen, die kleine wil geen krakende oma ;)"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lol..
Spierpijn krijg je doordat je iets overbelast hebt of verkeerd belast hebt. In bed liggen is de slechtste methode om er vanaf te komen, je moet in beweging blijven, hoe pijnlijk dat ook is, en voorzichtig!! rekken en strekken.
De pijn op zich kun je verzachten met een warme kruik; sommige mensen vinden ook baat bij smeersels als bijvoorbeeld Tantum, Midalgan, Spiroflor en dergelijke (als je iemand hebt om je rug in te smeren, want dat is in je eentje nogal lastig).
Beterschap!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat Hippo ook al zei, vooral juist wel blijven bewegen. Je kunt ook Ibuprofen gaan slikken als hulpmiddel, dat is een pijn bestrijder, een spierontspanner en een eventuele ontstekingsremmer.
Bouw de bewegingen langzaam op, dat werkt, mijn ervaring is 3x plat gelegen vanwege mijn rugpijn en nu doe ik dat niet meer. Doorgaan met bewegen is echt de beste oplossing want ga je veel liggen dan verstijven de spieren steeds meer en wordt het alleen maar erger.
Ik wens je heeeeeeeeeeeeel veel beterschap.

Toegevoegd na 3 minuten:
Bij mij wordt de rugpijn bijna altijd veroorzaakt door overbelasting, vaak eigen schuld dus, dat komt doordat als ik eenmaal bezig ben, ik de klus wil afmaken en dus dom doorga. Nu doe ik veel klussen beetje bij beetje want een rug kan snel je zwakke plek zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rugpijn kan komen van de spieren die verrekt zijn, dat heelt al na enkele dagen. Als de olijn langer aanhoudt, zoek dan in de buurt naar een Orthomanueel arts. (Geen Chiropractor of orthomanueel fysiotherapeut, daar blijf je je leven lang patient!). Orthomanuele artsen kunnen rugwervels weer rechtzetten, zodat mensen die al jarenlang pijn hebben, afgekeurd zijn, opeens alles weer gewoon kunnen doen.
Gewone artsen kunnen kort gezegd (ik spreek uit ervaring) alleen maar pillen voorschrijven en snijden. Orthomanuele
artsen kunnen zelfs vage symptoemn herleiden tot een scheefstand in de rug, nek of andere gewrichten. Het beste wat mij overkwam na een carcrash van jewelste, waren Orthomanuele artsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blijven bewegen is het devies.
Stilstand is achteruitgang.
Wel op een rustige manier bewegen en probeer je houding zo natuurlijk mogelijk te houden.
Warme kruik, een warm bad of een warme douche op de pijnlijke plaats helpen de pijn wat te verzachten en je spieren weer wat soepeler te maken.
Spiroflor warm, tjin tjau balsem of andere warmtespul is ook wel prettig.
Nu het zo heel pijnlijk is kan je ook pijn tijdelijk verzachten met pijnstillers, zoals bijvoorbeeld ibuprofen.

Een sportmasseur zou je ook kunnen helpen met een massage.

Succes!