welke judoworp is vrij snel te leren en goed toe te passen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
2.5K

Antwoorden (6)

De Kubi-nage: de heupworp waarbij je een arm om de nek slaat en de tegenstander over je been heen trekt.
de ipon-seoi-nage: de schouderworp met je arm onder de arm van de tegenstander of de beenworpen: waarbij het pootje haken wel heel bekend is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat de zogenaamde beenworpen in het begin makkelijker aan te leren zijn, dan heup- of schouderworpen. De 1ste beenworp of 'o soto gari' is een goede start.

Elke worp echter, eenvoudig of complex, valt of staat (letterlijk) met een goede balansverstoring van de tegenstander, het basisprincipe van het judo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Judoworpen kun je nergens goed toepassen, behalve bij judo. Ook leer je ze niet snel

Deze is opzich wel te doen:
tinyurl.com/5ro2emz
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de beenworp want daar hoef je alleen je been naar hem toe te zwaaien dan tegen zijn been gooien en dan valt hij om ik heb zelf ook het snelste geleert en ik weet ook wel een vereniging waar je op kan dat is v verburgen daar kan je heel goedkoop judo doen en als hij of zij acht jaar is dan komt hij bij mijn in de groep en ze zijn allemaal heel aardig dus ik zou het leuk vinden als hij of zij komt en alvast heteen de de meesters mester vincent en de anderen meester meester rody en vriendelijkken groet stoffie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het makkelijkst te leren zijn de beenworpen. Die leer je voor de gele band.
In principe zijn die goed toe te passen, maar zijn heel erg afhankjelijk van de balansverstorring.
Het leren van beenworpen is belangrijk omdat de bewegingen onderdeel zijn van de heup en schouderworpen in het verdere judo.

Het toepassen van de hara-goshi was mijn specialiteit en ik kon hem heel vaak toepassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het slingerende hekje is heel erg makkelijk om te doen.

je pakt het been van de ander en gaat rondjes draaien