Bij atletiek zijn vele diciplines bekend, wat is het nut van de hink-stap-sprong ?

Hardlopen, ver springen, hoogspringen, ik begrijp het allemaal, maar hink-stap-sprong ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
3.5K

Het beste antwoord

Bij alle disciplines van atletiek gaat het altijd om hoogste/snelste/verste - bij de hink-stap-sprong moet je je krachten verdelen, en je landt niet op 2 voeten na de hink, maar op je afzet-voet (je "chocolade-kant" noemen ze dat wel eens), en dat maakt het ook moeilijker. En nut?Die beroemde bergbeklimmer zei op de vraag waarom hij die enorme berg op moest toch ook :"Because it was there......"?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het eerste wat ik dacht: dit moet een stuk ingewikkelder zijn dan het klinkt en het eruit ziet. En dat blijkt inderdaad. Ik gooi er even een wikipedia tegenaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het 'nut' van de verschillende disciplines bij atletiek? Echt nut heeft het niet meer in deze tijd toch? Mensen doen het voor hun lol. Maar als het nut bij verspringen zover mogelijk springen is, dan is het nut van hink-stap-sprong zover mogelijk springen in een hink, dan een stap en dan nog een sprong. Makkelijk zat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat klinkt alsof je vind dat alle andere disciplines wel nut hebben ?? Volgens mij is het nut gewoon kijken wie het verste komt danwel wie het snelste is, of het nu met een bal of schijfje gooien is, over hekjes heen springen, rondjes lopen, het dient uiteindelijk alleen de uitslag, het is geen survivaltraining ofzo.

Het is door de combinatie van technieken natuurlijk een lastiger onderdeel van eender welke enkelvoudige discipline, waardoor het weer voor een andere categorie deelnemers aantrekkelijk is, denk ik. Het idee van atletiek is natuurlijk dat het zo allround mogelijk is, zodat de kans op veel verschillende of zeer veelzijdige winnaars groot is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Hink-Stap-Sprong is per vergissing ontstaan. De oude Grieken telden bij het verspringen de drie sprongen op. Daardoor werd er gedacht dat het om een driedubbele sprong ging.
Ik denk dat ze het maar zo hebben gelaten....