Hoe zeg je beleefd "smakelijk eten"?

De meeste mensen zeggen het, maardat is niet beleefd tegen de kok ofzo. Omdat het sowieso zal smaken.
Maar niks zeggen is nog veel onbeleefder toch?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
12.8K

Het beste antwoord

Het ziet er heerlijk uit, mensen, geniet er van!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Dat het u wel moge bekomen.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt "bon appétit" zeggen. Hiermee wens je iemand een goede eetlust, dus zonder oordeel over de kwaliteit van de kok.
Maar er is niemand die aanstoot zal nemen aan "eet smakelijk". De bedoeling erachter is immers goed.
bamibal
13 jaar geleden
Smakelijk eten dat het een ieder mag bekomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De cabaretiër Fons Jansen had eens als grapje dat een kind dat bidden voor het eten niet gewend was na de spreuk "Here zegene deze spijzen"zei "Dat doen wij thuis niet want mijn moeder kookt wèl goed."

Dat het u wel moge bekomen is juist nog onbeleefder want eigenlijk wens je degene toe dat hij van het eten bekomt. Oftewel "Word er niet ziek van."

Inderdaad is "Bon appetit" dan de beste wens, immers dan leg je de wens bij de eetlust en niet bij de kwaliteit van het gebodene.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens de etiquette is een knikje met het hoofd naar elkaar bij aanvang van de maaltijd genoeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goh,daar heb ik eigenlijk nooit over nagedacht.Wanneer ik bij Engelse vrienden eet dan zeggen ze altijd "enjoy",oftewel "geniet".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ziet er lekker uit, *neem hapje* o dat smaakt ook niet verkeerd, eet smakelijk iedereen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat het u allemaal maar heerlijk mag smaken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij informeel gezelschap: "Eetse!"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kok is ook niet onfeilbaar dus....
Je kunt iemand altijd toewensen om smakelijk te eten.
" Eet smakelijk", is altijd goed om iemand toe te wensen.
13 jaar geleden
als er mensen zij zegt je yow wazap mensje smakelijk eten