ik ben op zoek naar oefenvormen voor rugby voor jeugd, kinderen tot 11 jaar

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
2.9K

Het beste antwoord

In het Nederlands uiteraard niet al te goed voorhanden, maar als je het Engels machtig bent, kun je allicht hier naar kijken;

http://www.rugbycoach.com/documents/junior_coach_manual.pdf

Of je kunt eventueel op Amazon-UK gaan kijken, waar werken als de volgende worden aangeboden:

http://www.amazon.co.uk/101-Youth-Rugby-Drills/dp/071367802X
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb vroeger (toen ik nog jong en onbezonnen was) ook eens rugby gespeeld met schoolgym. Bij ons was het zo dat je met zn alle naast elkaar begon met lopen naar de tegenpartij, een met de 'bal'. Diegene met de bal liep dan iets voorop om achteruit te kunnen gooien. Als je dan de tegenpartij tegenkwam ging die lijn wel weg natuurlijk maar dat was zegmaar de startpositie.
Tackelen was verboden, je kon de bal afpakken door iemand met beide armen rond de middel te omhelzen en naar de grond te trekken. Zo kom je meestal op je achterste terecht, en werd het niet zo wild. Op het moment dat de bal de grond raakt, is die van de tegenpartij.
Gescoord kon worden door de bal met beide handen op de grond te duwen in het scorevak (ook meteen beginvak van de tegenstander)
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, ik heb verder ook absoluut geen verstand van rugby, dit is alleen de versie die ik heb gespeeld toen ik klein was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie bron
Ik weet niet zeker of hier rugby tussen staat.
Maar als je wel ervaringen hebt met rugby trainingen geven. Kun je als leidraad er vast wel iets uit halen wat je dan aanpast aan hoe het bij rugby er aan toe gaat