in welke sport zijn vrouwen beter dan mannen?

bij veel sporten zijn mannen beter dan vrouwen bij welke sport blinken vrouwen eigenlijk uit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
6.9K

Het beste antwoord

Er is wel degelijk een sport waarin vouwen over het algemeen beter zijn als mannen: Schietsport.
Bij sportschieten komt het erop neer dat je verschillende dingen tegelijk moet doen:
* stilstaan (bij staand schieten natuurlijk alleen maar)
* richten
* ademhaling regelen
* afdrukken
en dat allemaal gelijktijdig. Vrouwen kunnen dit daadwerkelijk beter.
Pas als een man dit heeeeeel veel traint zal hij gelijkwaardig, of zelfs beter worden als een vrouw terwijl een vrouw dit van nature al sneller onder de knie heeft.
Gebleken is dat als mannen aan het afdrukken gaan denken dat zij minder goed kunnen stilstaan. Er is een trainingsmethode met de computer waarin aangetoond wordt dat 0,3 sec voor het daadwerkelijke schot de man beter op het doel zit dan op het moment dat het schot afgaat. Dit komt door het moeten verleggen van de aandacht van het stilstaan en richten naar het afdrukken.
Tja, wij mannen kunnen maar 2 dingen tegelijk doen ;-(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (23)

Synchroon zwemmen. Al is het maar omdat het er heel lullig uitziet als mannen dat doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is dan toch gelijk het antwoord op je vraag??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk antwoord!:")
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sporten waar je soepeltjes en elastisch moet bewegen, dus lenig moet zijn. Denk aan ballet of turnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaad, alles wat met dans te maken heeft, over het algemeen dan. er zijn natuurlijk veel uitzonderingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bevallen!

Toegevoegd na 52 seconden:
Oh ja en cheerleading.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind het een goed antwoord! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vette plus...
ronron1212
13 jaar geleden
geen sport
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mannen kunnen wel cheerleaden maar dat doen ze natuurlijk niet, en dat is ook geen sport
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mannen kunnen wel degelijk cheerleader zijn..gebeurt alleen niet zo vaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is toch geen sport?!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hebben de minnetjes dan geen gevoel voor humor? Ze voegt toch ook cheerleading toe? Van mij + !!!
Dameshockey, da's niks voor mannen. Die zijn weer beter in heren hockey.
jc54
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een onzin-antwoord: probeer de vraagsteller serieus te nemen of antwoord niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@essierulez (not): humorist !
Mannen & vrouwen zijn even goed in de meeste sporten. Alleen zijn mannen & vrouwen anders, dus komen de resultaten niet altijd overeen. Daarnaast worden er soms andere disciplines/afstanden gedaan, dus is het niet eerlijk te vergelijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn niet veel mannelijke paaldansers, hoofdzakelijk wordt die sport uitgeoefend door vrouwen.

Toegevoegd na 22 minuten:
Paaldansen als sport:
http://www.bewegen.nl/2010/10/17/polefitness-paaldansen-als-sport/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rythmische gymnastiek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De beste schaker is een man ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De beste mannelijke schaker is een man!.
ronron1212
13 jaar geleden
O nou over het algemeen dus niet meer mannen doen juist aan denksporten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
schaken is niet de enige denksport
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ whahahaha
eigenlijk bestaat het niet, mannen kunnen over het algemeen beter sporten beoefenen dan vrouwen omdat mannen vaak fysiek sterker zijn en sneller.
alle sporten worden door zowel mannen als vrouwen beoefend. zelfs op de bierfiets.
vrouwen kunnen met de hersens weer meer zoals multitasken.

het verschilt per man of vrouw, ik bvb kan dansen en mijn man niet, zouden wij samen deze sport beoefen kan ik het beter. maar zouden we samen gaan voetballen is bij duidelijk beter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 vanwege de onderbouwing.
Bij het schoonzwemmen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het in de sport eigenlijk net zo is als met alles.

Soms wordt beweerd dat vrouwen 'gevoeliger' zouden zijn dan mannen. Maar dit is een veel te absolute en globale bewering.

In het ene zal de ene MENS beter zijn dan de ander..
Man of vrouw blijft gelijk, in het andere is de andere MENS weer beter.

Dat verschilt gewoon van MENS tot MENS..

Heel in het algemeen kun je zeggen dat mannen in de z.g. krachtsporten 'beter'zijn dan vrouwen. Maar ook dààrin zijn er de nodige uitzonderingen.

Heel globaal zou je wellicht kunnen stellen dat vrouwen in sporten waar het op sierlijkheid aankomt, zoals b.v. het schoonspringen, aanzienlijk beter zijn dan mannen.
Maar ook hierop zijn er natuurlijk weer uitzonderingen.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over het algemeen bij dansen en/of turnen, maar mannen zijn daar ook heel goed in alleen zijn er minder mannen die dat doen dus lijkt het alsof vrouwen er beter in zijn..
ps: ik zie een man niet zo snel paaldansen =S
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vrouwen zouden in sporten met een sociale component kunnen uitblinken. Ik denk aan bridgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb gelezen dat als er een wedstrijd van 4 marathons is, bij een gemengd deelnemersveld, geregeld een vrouw wint.

Ben ff kwijt waar dat stond, maar de kop was "Vrouwen lopen langer dan mannen".

Kan nu wel dit vinden:
"Wat ook maar weinigen verwachten, is dat vrouwen efficiënter hardlopen dan mannen."

Past bij de eerste kop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kienen! Een sport waar uiterste concentratie vereist is en waarin een verbeten wil om te winnen onontbeerlijk is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
turnen, zwemmen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ask an Englishman and he will tell you it is the bedroomsport.

(een citaat van Shakespeare, geloof ik) net zoals

Young men like to do it, but if they come to it, they are to blame.

Zo leuk, vanwege het verkeerde gebruik van 'it'

Toegevoegd na 21 uur:
Het grappige is dat ik het positief bedoelde, zoals ook beschreven in Het Parool vanavond. Sex is een emotiesport en daar zijn mannen niet goed in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geeneen sport. Ik zie dat er voornamelijk sporten worden genoemd die bijna niet door mannen beoefend worden, dit betekent niet gelijk dat vrouwen beter zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
babbelen, geen enkele man doet dit beter bij ons in de zaal!!!!!!!

Toegevoegd na 1 minuut:
als je dit in mijn opzicht ook als een "nationale" sport kunt beschouwen.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sesueele beweging, kleren kopen, zelfingenomenheid,maatschappelijk jagen!