Is het normaal dat je op een sportschool bij vooruitbetaald abonnement ook nog een maand opzegtermijn hebt ?

Het lijkt me dat je abonnement afgelopen is als de vooruitbetaalde termijn voorbij is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
3K

Het beste antwoord

Mij zegt het dan (1 maand opzegtermijn): als je voor 1 december opzegt hoef je per 1 januari niet meer te betalen, en dus heb je dan inderdaad met de vooruitbetaalde decembermaand aan je verplichting voldaan. Als zij het anders uitleggen zijn zij niet duidelijk geweest. Dan gewoon je incasso terugtrekken en laat ze maar (eventueel) dreigen. Als je nog moet opzeggen zou ik dat schriftelijk doen met jou uitleg erbij. Mochten ze een incassobureau inschakelen weer vermelden: opzegtermijn is 1 maand, per 1 januari geen lid meer, dus niet meer betalingsplichtig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met aandacht beantwoord. Dank je wel!

Andere antwoorden (3)

Ja dat is wel normaal, bij mijn dochter haar sportschool is het zelfs 2 maanden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ,is wel normaal
Tip:lees goed de voorwaarden vóórdat je iets tekent.
Heb zelf ooit een contract getekend voor 2 jaar en kreeg daardoor korting.Echter na anderhalf jaar wou ik stoppen en dat was dus niet mogelijk...weg kortingswinst
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb destijds in mijn contract op laten nemen dat, mocht ik door omstandigheden stoppen (verhuizing, ziekte, ontslag) niet meer de sportschool kunnen bezoeken, dat ik het abonnement stop kon zetten, met bijbetaling naar het reguliere tarief. Bijvoorbeeld ab. per maand = 40, contract 2 jaar = 30 per maand, stel ik zei naar een jaar op,. dan nog 120 betalen en van het contract af.
Hier is veel over te doen geweest.
Als ik het goed heb hebben ze hiervoor een wet aangepast/jurisprudentie bepaald.

Sportscholen willen wel eens zeggen dat het een jaarabonnement betreft terwijl je per maand betaald.
Stop je, moet je toch nog het hele jaar betalen. Hiervoor heb je vaak voor een automatische incasso getekend.

Dit is echter onredelijk omdat namelijk verwacht mag worden dat je betaald voor een aantoonbare consumptie.

Bij korting op een jaarabonnement is het niet meer als 'billijk' wanneer deze korting terugbetaald wordt.

Een maand opzegtermijn lijkt me ook redelijk.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor jullie antwoorden. Het is dus blijkbaar normaal dat er een opzegtermijn is. Dat is goed om te weten. Ik zal tijdig een aantekening in mijn agenda plaatsen op te zeggen en daarmee onnodige betaling te voorkomen.