Is het verstandig om krachttraining te doen als je nog spierpijn hebt van de vorige keer?

De vorige keer was 4 dagen geleden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Je kunt wel trainen, alleen zal je training lichter moeten zijn omdat je nog niet hersteld bent van de vorige training.
Denk er aan dat je met training alleen krachtopbouw krijgt als je lichaam de kans krijgt volledig te herstellen van de inspanning.

Te veel trainen kan "overtraining" opleveren en daarmee dus kracht/conditie verlies.

Echter, beweging helpt wel om je herstel sneller te maken. Aanrader is dus om iets van cardiotraining zonder gewichten (of hele lichte)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

verstandig is het niet, je kan beter wachten tot het over is, als je nu nog spierpijn hebt, is een teken dat je vorige keer echt te ver bent gegaan.
je spieren kunnen verzuren..
wat helpt nu als je nog last hebt, wat spierbalsem gebruiken ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spierbalsem komt niet verder dan de opperhuid en zeker niet tot bij de spieren. Het warme effect op de huid geeft alleen een fijn gevoel. Maar maken de spieren niet warm. Wat de spieren wel warm maakt en zorgt om afvalstoffen te verwijderen, is de massage zelf.
Ja, bewegingen maken ZONDER gewichten, en in een lage frequentie helpt om de zure afvalstoffen uit je spieren af te voeren. Zo herstel je sneller.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mee eens, bewegen is in deze situatie wel goed, maar echte krachttraining geeft de spieren een klap terwijl ze nog niet helemaal hersteld zijn.
dat is best mogelijk, zorg wel dat je goed warm bent voor je gaat beginnen en begin wat lichter tot je je goed voelt dan kan je steeds wat zwaarder gaan....het is wel belangrijk dat je naar je lichaam luistert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De mate van spierpijn is voor iedereen anders, maar ben je beperkt geworden in je laten en doen, dan zou ik morgen gaan trainen. Ik bedoel, kom je als een houten plank uit bed en heb je het gevoel alsof alles je zeer doet wanneer jezelfs met je ogen knippert, dan zou ik morgen maar gaan. Zoniet dan kun je gewoon gaan trainen met een goede warming up. En de volgende keer een cooling down doen. Dat scheelt echt om je afvalstoffen te verwijderen uit je lichaam die later mede verantwoordelijk zijn voor die spierpijn. Ook na het sporten een warme douche nemen! En water drinken. Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mijn fysio kan het in de meeste gevallen geen kwaad om met spierpijn door te gaan met oefeningen/trainen. Mits je het beheerst doet. In de meeste gevallen helpt het sneller voor het herstel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verstandig is het te luisteren naar je lichaam.