Waarom pakken voetballers als ze scoren snel de bal uit het doel als ze achterstaan? Ze moeten toch wachten op de tegenstander om af te trappen?

Ik zou als tegenstander geen haast maken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
2.9K

Het beste antwoord

Om zo de tegenstander te dwingen om zo snel mogelijk
weer af te trappen,en zo de achterstand weg te werken
door te proberen nog een doelpunt(en) te scoren.

De tegenstander zal aangeslagen zijn door het tegendoelpunt, en door snel weer te beginnen, ze geen
tijd te geven om te herstellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ze willen voorkomen dat de tegenpartij tijd gaat rekken.
Tevens geven ze daarmee aan: We kunnen nog winnen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij mag de keeper gewoon weer aftrappen na een tegendoelpunt dus dan ligt het spel zo kort mogelijk stil. Dat lijkt me belangrijk als je achterstaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een minnetje! De keeper mag niet aftrappen. De bal moet op de middenstip.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt helemaal ben zeker nog overdonderd door het voetbalgeweld op tv vandaag hihi
Dit doen Ze om er tempo in te zetten, zodat de tegen partij snel weer moet aftrappen, bij een "normale" goal juichen Ze en de partij waar tegen is gescoord is Dan teleurgesteld en werkt Dan meestal niet zo snel mee, ik merk dit ook op bij Mijzelf op Voetbal er word tijd gerekt zodat de tegen partij minder tijd heeft om er een gelijkmaker in te leggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit heeft te maken met de tijd. Hoe sneller die bal weer in het midden ligt des te sneller ze weer kunnen beginnen de wedstrijd.
Het tempo erin houden. Hetzelfde gebeurt soms bij een ingooi. Die word dan extra langzaam gegooid. Zodat het tempo uit de wedstrijd wordt gehaald.

Je kan het het beste tot jezelf betrekken. Wat vind je fijner 2 keer de bal binnen 2 minuten of 2 keer in 10 minuten.
Ik zelf geef de voorkeur aan 2 keer in 2 minuten dan naja ik probeerde het heel mooi uit te leggen. Ik loop nu een beetje vast in mijn eigen uitleg. Dus ik geef het op.

Het is in ieder geval om het tempo in de wedstrijd te houden. En beinvloeding van de scheids het benadrukt richting de scheids om op te letten op tijd rekken van de tegenpartij.