Waarom kunnen betaald voetbal clubs , niet zelf rond komen?

En wie springt er dus 'bij', dit zijn de gemeenten, maar met welk geld? Belasting geld?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
ronron1212
13 jaar geleden
welk geld anders overheden besteden alleen geld van het volk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar ik begreep uit het nieuws dat dat dus eigenlijk niet mag, belasting geld naar voetbal clubs, dus vandaar mijn vraagteken achter dat belasting geld.

Het beste antwoord

Het is inderdaad zo dat als voetbalclubs "steun" van de gemeente krijgen de belastingbetaler er in feite voor opdraait.

Ik ben een groot voetbalfan, maar ik ben er ook tegen dat op deze manier mensen die helemaal niets met voetbal hebben hier aan mee moeten betalen.
En nu heb ik het niet alleen over noodlijdende clubs op financieel opzicht, maar ook de kosten voor politie-inzet rond risico-wedstrijden.

Als een club zichzelf niet financieel kan bedruipen, dan is de club verkeerd bezig.
Als alle clubs dat gaan inzien en de UEFA ook nog eens de wet erdoor drukt dat clubs die miljoenen schuld hebben worden geweerd uit Europese competities, dan zal het wel eens kunnen zijn dat het afgelopen is met de hoge transfersommen en exorbitante salarissen (waarom moeten er spelers zijn die meerdere miljoenen per jaar verdienen??), waardoor clubs gezonder worden en op eigen benen kunnen staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal eens met je betoog. Dikke +

Andere antwoorden (4)

Ja als voetballers zoveel geld kunnen verdienen dat ze velemalen miljonair worden dan is dat toch wel duidelijk. De belastingbetaler betaald dus mee voor het heerlijke voetbal wat hij of zij misschien helemaal niets aanvind

Toegevoegd na 21 minuten:
Ja dat gaat al heel lang zo. naast gemeentes betalen grote bedrijven zoals banken ook sponsorgelden vele miljoenen deze komen natuurlijk ook ten laste van ons want wij betalen de kosten via onze banken
13 jaar geleden
Omdat het betaald is. Het is meer financieel dan daadwerkelijk voetbal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste clubs kunnen wel rondkomen. Enkele hebben inderdaad wel problemen doordat bestuurders vaak onverantwoorde risico's nemen. Gemeente, schuldeisers en soms ook supporters zijn dan de klos. Er gaat inderdaad bij sommige clubs belastinggeld naar voetbalclubs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is ook een optie om als club rond te kunnen komen. Gewoon supporters geld laten doneren, maar in ruil daarvoor wel de opstelling kunnen bepalen en kunnen stemmen over transfers.

voorbeeld: Ebbsfleet United