Gaat de 4e man in het voetbal nu de 6e man heten nu er twee op de achterlijn bij zijn gekomen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

Nee, die zal gewoon hetzelfde genoemd worden. De 2 scheidsrechters achter de lijn worden eigenlijk gewoon 2 extra scheidsrechters genoemd, of 2 extra assistent-scheidsrechters.

Op de een of andere manier is er een wat nare meneer die de leiding heeft bij de FIFA die tegen de invoering van elektronische hulpmiddelen is. Nu is men met dit op de proppen gekomen. Het is nog in de testfase, het is begonnen in de Europa League, en met dit seizoen uitgebreid in de Champions League.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Officieel heet hij al niet de 4e man, maar de assistent. En dat zal dus niet veranderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor! Hij/zij was er eerder, de nieuwe 2 gaan dan 5e en 6e assistent heten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Officieel heet 'de 4de man' de assistent arbiter. Hij zal gewoon zo blijven heten en de 2 lijnrechters zijn dce 5de en 6de man