Om welke reden kunnen spelers niet speelgerechtigd zijn voor een wedstrijd in de competitie?

Ik stel deze naar aanleiding van een artikel op de website van de gelderlander (http://www.gelderlander.nl/sport/vitesse/7155739/Eerste-aankoop-Jordania-Ismail-Aissati-naar-Vitesse.ece)

,,Die spelers zijn nog niet speelgerechtigd voor de wedstrijd tegen Twente’’, zo verklaarde Bos vrijdagmiddag.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
1.2K

Het beste antwoord

Dat ze bijvoorbeeld nog geen werkvergunning hebben.

Toegevoegd na 7 minuten:
Vanaf pagina 28 van onderstaande link, vind je meer info en voorbeelden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In het geval waar jij op doelt van Aissati is de overschrijving te laat ingediend om nog uit te komen voor de wedstrijd van dit weekend.

Hieronder een stukje uit het Reglement Overschrijvingsbepalingen betaald voetbal
Artikel 5 lid 2:
"Om de speelgerechtigdheid van de speler, die overschrijving verzoekt, te verkrijgen voor de
eerstvolgende wedstrijd, die gespeeld zal worden, dient de aanvraag en alle in artikel 4 lid 2
genoemde stukken op het bondsbureau te zijn ontvangen uiterlijk om 12.00 uur op de werkdag
voorafgaande aan de dag van de wedstrijd."

http://www.proprof.nl/Site/Components/FileCP/Download.aspx?id=e3c85102-5642-4c7a-b373-d05ad93684ef