waarom paasen sommige jongens niet over naar meiden met voetbal?

ik voetbal nou al bijna 5 jaar, en als je met jongens voetbalt paas en zij haast nooit over! ik wou weten waarom ze dat nou eigenlijk doen...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
1.4K

Antwoorden (14)

waarschijnlijk omdat jongens denken dat de jongens gewoon weg beter zijn, ze hebben geen getreuzel nodig van meisjes die dan weer de bal misschien, waardoor het spel dus weer stil ligt. Ik zeg niet dat meisjes niet kunnen voetballen, in tegendeel, meestal is dit gewoon de logica van jongens, ze weten van de andere jongens dat ze ook gewoon goed kunnen voetballen dus spelen ze de bal naar hun.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voetballen wordt toch nog gezien als een sport die jongens beoefnen. De jongens waar je mee speelt zullen toch het idee hebben dat jij de bal sneller kwijt zal raken. Het beste medicijn: Zorg ervoor dat ze weten hoe goed je wel niet kan voetballen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heb ik zoo vaak!
Dit is niet beledigend bedoeld tegenover de jongens maar jongens willen vaak alles zelf doen.
Net zoals m'n broer..
En ze denken dat meisjes niks kunnen, omdat ze denken dat voetbal meer een mannensport is.
Wat dus echt niet zoo is!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jongens denken dat ze beter zijn dan meisjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voetbal wordt gezien als een echte jongenssport.
Wanneer zij de bal hebben, denken ze dat ze het beter kunnen als meisjes, en daarom geven ze de bal vaak niet af aan meisjes, om bang te zijn dat het team verliest.

Ook kan het komen omdat meisjes vaak langer over het pasen doen als jongens.
En wanneer een meisje een fout maakt met voetbal, wordt dat door jongens vaak erger gezien als door de meisjes zelf.

Gelukkig is er ook nog zoiets als voetbal voor vrouwen, dat is een goede oplossing voor dit probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat nog steeds veel jongens denken,dat meisjes minderwaardige wezens zijn en van voetballen al helemaal geen verstand hebben. Domme lui, die jongens! Jongens, als jullie dit lezen pass geven in het vervolg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
JaJaJaJa!! Gwn een eerlijk antwoord! +1!!
dat ligt toch meestal aan je zelf,iedere voetballer schiet naar die persoon die hem het beste uitkomt en hij het meeste rendement van verwacht,b,v,een eentweetje kan aangaan,als jij in jou spel laat zien dat jij dat aan kan zal hij niet aarzelen dat met jou te doen ,uitzonderingen daargelaten,blijf er voor gaan en zorg dat ze niet om je heen kunnen,succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat er twee hoofdredenen zijn die kunnen leiden tot het niet paasen van een bal;
1) de desbetreffende persoon staat niet vrij/ er is een betere afspeelmogelijkheid
2) De speler aan de bal gaat voor eigen succes
3) de speler aan de bal denkt dat hij beter de bal aan de voet kan houden omdat hij zichzelf in een betere positie vind bevinden of zichzelf beter vind.

Ik denk dat vooral reden 3 de sleutel-reden is naar het antwoord, want het is nu eenmaal jongens eigen om te denken dat ze beter zijn in sport dan meisjes, wat natuurlijk nergens op slaat. Zo denken jongens dan dat ze de bal maar beter zelf kunnen houden, want als de vrouw aan de bal komt, is balverlies...

ik betrap mijzelf er ook wel eens op met voetbal, maar dat zorgt er dan ook weer voor dat ik dan júist meer ballen ga paasen naar meisjes... het kan dus twee kanten opgaan ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt veel verschillende soorten voetballers. Sommigen passen nooit, terwijl andere juist de bal één of twee keer raken om de bal af te passen. Spelers die individueel sterk zijn (man makkelijk voorbij spelen, goed schot etc.) en als ze al op een plek staan waarvan niet van ze verwacht wordt dat ze passen (vb. spits, links-rechtsbuiten) dan zullen zulke spelers vaak niet passen omdat ze denken dat ze het beter kunnen.

Maar niet passen kan ook een vorm van onzekerheid op het veld zijn. Dat ze niet weten of ze wel het juiste doen als ze de bal passen, en dat ze daarom de bal heel lang bij zich houden, om uiteindelijk als de tegenstander eraan komt een lange bal naar voren te geven die makkelijk wordt onderschept.

Als je graag de bal aan je voet hebt, moet je centraal op het veld spelen. Als je in de spits staat of ergens links-rechts op het veld moet je maar hopen dat je de bal krijgt omdat je afhankelijk bent van anderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over het algemeen zijn meisjes niet zo sterk in hun spieren dan jongens. Zij schieten dan ook (meestal) niet zo loeihard als jongens kunnen, omdat ze eenvoudigweg niet diezelfde spierkracht hebben. Om te scoren moét je
hard knallen en meiden kunnen dat niet zo hard, het is nu eenmaal zo. Alleen de meisjes die wendig, snel en brutaal zijn zullen daarom als waardevolle meespeler gezien worden, omdat ze dan iets toevoegen aan het team.
Daarom kan je beter met andere meiden voetballen om evenwaardig te kunnen zijn. Je zult nooit als volwaardig teamlid beschouwd worden omdat je dat van nature niet bent. Je lichaamsbouw is nu eenmaal minder krachtig dan bij het andere geslacht. Denk je ook niet dat jongens bij meisjes voorzichtiger zijn, juist vanwege de kracht die ze hebben, ze willen misschien ook niet het risico lopen dat ze je lens schoppen! Een man kan nu eenmaal beter tegen fysieke kracht dan een vrouw.
13 jaar geleden
amc
13 jaar geleden
Tuurlijk kunnen meiden net zo goed sporten Ik bedoel alleen dat je in een team met jongens nooit volwaardig aan hen kan zijn, omdat je fysiek anders in elkaar zit.
Mannen zijn nu eenmaal anders gebouwd, hebben meer spiermassa, zijn daardoor fysiek sterker. Er zal ook nooit een gemengd elftal op het veld staan, want dan zijn vrouwen altijd de mindere. Vanuit de natuur al. Bij sporten als volleybal, korfbal maakt de kracht niet zo veel uit,daar gaat het om elkaar snel vinden en goed 'mikken'.Daarom kan dat wel gemengd gespeeld worden. In een vrouwenvoetbalteam dan kan je wel een volwaardig teamlid zijn, omdat je niet vanuit de natuur al een 'handicap'hebt, nl. minder sterk en krachtig gebouwd zijn als een man. In een meidenvoetbalteam heb je nl. wel met evenwaardige teamleden te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn mannen die niet graag met Lucia Rijker zouden willen sparren. Deze kickboxster kan hard schoppen!
Zij zou in een mix voetbalteam best een balletje mee kunnen trappen.
amc
13 jaar geleden
Tja Conan, er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, maar ik denk dat er maar weinige meiden zijn en zeker zo jong die
dermate krachttraining hebben gehad als zij. Over het algemeen zijn meiden nu eenmaal niet zo krachtig als jongens en dat ben je toch wel met me eens hè? ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat ben ik wel met je eens. Maar vrouwen hebben weer andere kwaliteiten, dus ik klaag niet...)
het enige antwoord is, omdat jongens eigenwijs zijn :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
weet je zeker dat je wel vrij staat ? of op de goede plek

je moet ervoor zorgen dat je op zo een goed plek staat dat niemand je eigenlijk meer kan negeren behalve de echte ego's natuurlijk

Toegevoegd na 14 uur:
en vragen om de bal natuurlijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat ze vinden dat voetbal een jongenssport is en dat meisjes maar met de barbies moeten spelen. Maar vroeg of laat zullen ze hopelijk in gaan zien dat meisje sook kunnen voetballen. Ik zou er gewoon een keertje wat van zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien omdat je niet vrij staat.