Was dat spaanse doelpunt echt buitenspel?

Ik was net in de keuken, hoorde het alleen de verslaggever zeggen. Was het echt zo of maakte hij dat ervan?

Toegevoegd na 3 minuten:
Zo niet, waarom zegt hij dat dan? -_-

Toegevoegd na 11 uur:
Ok, het gaat om de WK finale 2010.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
9.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien dat je erbij kan toevoegen , WK finale 2010. Als wij over bijvoorbeeld 16 jaar teruglezen kunnen we zien dat het om deze match gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
XD juist...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat wordt er lekker fel gemind op de antwoorden, zijn we een beetje sip?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jammer voor nederland maar spanje heeft het echt verdiend !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee het doelpunt niet maar zoals er al eerder werd beschreven was de pass ervoor wel buitenspel. Onbegrijpelijk dat hier niet voor gevlagd is, maar ik feliciteer Spanje toch van harte. Ze hebben het wel verdiend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee spanje was echt beter... 1974, 1978, 2010 zucht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er was voorafgaand aan het doelpunt sprake van buitenspel,werd daar voor af-gefluit dan was er ook niet gescoord.
dat kan je de beide ploegen niet aanrekenen maar de arbitrage wel die toch ,naar mijn mening,iets meer de spaanse kant aanhing. toch vind ik het een prestatie om de 2de van de wereld te zijn en spanje gefeliciteerd met de 1ste plaats.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hou me vast aan een simpele wijsheid: Zonder oorzaak geen gevolg. Die vrije trap tegen Heitinga, daar valt mee te leven; de gele kaart was genant. Het feit dat ze de laatste 10 minuten met 10 man stonden en Spanje TOEN een doelpunt hebben gemaakt, ja hoor jongens, dat is PUUR toeval. Dat een schot op doel 3 meter wordt veranderd middels een schouder, maar de scheids ipv een corner een doeltrap geeft, voorafgaand aan de Nederlandse tegengoal, dat geeft ook niets! En tot slot.. Het moment vlak voor de tegengoal. Het feit dat Spanje daar ten onrechte balbezit hield, direct voordat de goal viel.. Nee hoor jongens, we zijn niet genaaid. En de scheids?! Toppertje! Robben, een half doorgebroken speler wordt gewoon heel laf vastgehouden, maar de scheids ziet niks, doet niks.. geen rood.. zelfs geen geel.. of toch?! Op het moment dat Robben zich wel zo godvergeten kut voelt door de fout die de scheids zojuist weer gemaakt heeft.. die haast emotioneel naar de scheids toe snelt.. HIJ krijgt geel. Samengevat: dit was verdrietig, onnodig, en hoe je het ook went of keert, dit was NIET gebeurd wanneer de scheids het geheel zou overzien en wanneer deze man meer neutraal was (of toevallig de overtredingen van Spanje OOK zou zien).. Toch, Nederland heeft voetballend iets neergezet om trots op te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee ik hoor net dat t geen buitenspel was...
helaas voor nederland
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
idd het was gewoon buiten spel voor spanje nederland heeft gewoon gewonnen dat zeggen we allemaal hier
spanje heeft gewonnen met vals spelen het was buiten spel en nederland loopt buiten spel dan word er wel afgefluit de grens rechter lette gewoon op die vis want die heeft ook voorspelt dat spanje ging winnen en daar heeft de grens rechter op gelet
gr peter
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik begrijp niet waarom onze antwoorden naar reacties zijn verplaatst zou het aan de min-naars liggen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begrijp het ook niet, ik vind het goede antwoorden.

Antwoorden (15)

Nee, het was geen buitenspel.
13 jaar geleden
nee, geen buitenspel en Spanje is verdiend wereldkampioen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verdient is toch echt iets anders;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie antwoord van eef
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Q van marwijk vond van wel, in die woorden dat de betere ploeg gewonnen heeft. nuff sa(i)d
Nee het doelpunt niet,maar de situatie daarvoor wel.
En dat zag de arbitrage over het hoofd.
Vandaar dat de Nederlandse spelers zo tekeer gingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus had het doelpunt afgekeurd moeten worden. Alweer een fout van de scheidsrechters. Je kunt beter geen team opstellen want de scheids en de vlaggers bepalen de eindscore wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ook waar.
itsme
13 jaar geleden
Inderdaad, dat is de reden..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De actie daarvoor was (net) buitenspel en leidde naar het doelpunt.
Er is maar weer duidelijk geworden dat een scheidsrechter gewoon bepaald wie er wint. Nld had recht op die corner (overduidelijk) en kreeg hem niet, Heitinga werd van het veld gestuurd voor iets waarvoor Spanje nog niet eens geel kreeg etc. etc.
Snap nu toch weer waarom wij nooit voetbal kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat eef zegt klopt wel, maar het heeft (helaas) geen zin om daar heel lang bij stil gestaan, de wedstrijd is beslist en we hebben na een bloedstollend spannende wedstrijd verloren. :(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de situatie ervoor was geen buitenspel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is het goede antwoord.
Alleen de spelers waren volgens mij niet zo zeer boos over het buitenspel maar voorál omdat ze ervoor een corner hadden moeten krijgen, maar de scheidsrechter besloot dat de keeper mocht uitnemen. Terwijl het overduidelijk was, dat dat niet klopte.
Nederland heeft prachtig verdedigd maar was vanavond aanvallend minder sterk .

Spanje heeft meer keren de kans gegrepen om te proberen te scoren. Eén van die kansen gaf de hoofdprijs.

Het Spaanse winnende schot werd niet vanuit buitenspel positie genomen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie antwoord van eef
het was buitenspel want dat zei de referee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is net geanalyseerd bij voetbal internationaal.
Dit was geen buitenspel en daarvoor in dezelfde actie ook niet.
Dus is Spanje verdiend wereld kampioen!
En Nederland verdiend 2e.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik was er ook van overtuigd dat de situatie voorafgaand aan het doelpunt buitenspel was.
Ik heb het doelpunt nu op mijn gemak nog enkele malen afgespeeld en er is ABSOLUUT totaal GEEN sprake van buitenspel, helaas, Spanje heeft verdiend gewonnen.

Mocht je het zelf nog even goed willen nakijken:
http://nos.nl/wk2010/gemist/
Even doorscrollen tot helemaal onderaan, laatste wedstrijd, klik op 2e helft, spoel direct door tot ongeveer aan het einde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat er juist vooraf ging was buitenspel, het doelpunt was niet buitenspel. Is 100%geldig.

Iedereen keek uit naar de finale (de Hollanders werden bijna zot, ze gingen zelfs "aftellen" op de nederlandse televisie)

Amai en wat kregen we... ? Een heel saai Holland! Geen actie, geen sensatie, saai voetbal...

Amai daar zou ik geen 1000 euro voor willen betalen, afgang nederlands elftal!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaloers ?
Het doelpunt was geen buitenspel.
Maar daarvoor waren twee situaties door de scheids fout beoordeelt. Deze zorgen er wel voor dat Spanje dus kan scoren.

A) een meer dan duidelijke hoekschop
B) de eerste trap was buitenspel en dus had er gefloten moeten worden. Dan was er niet gescoord
C) De scheids was niet echt voor Nederland. Hij heeft in gelijke gevallen wel of geen geel getrokken. (alhoewel De jong ook direct rood had kunnen krijgen)

MAAR: het is een spel en met menselijk beoordelen. EN een miljardenindustrie onder Keizer heerser Blatter.
Wat is eerlijk?

Gewoon doorgaan en accepeteren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zet onderstaande video stil op 1:06.

Bij de eerste bal waren de spelers op 1 lijn. Op 1 lijn is geen buitenspel. Gedurende de gehele situatie is er dus geen sprake van buitenspel geweest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Ik vind het prettig te weten dat Spanje dus gewoon eerlijk gewonnen heeft :) Veel beter dan als het door zo'n klein foutje zou komen. Het was een mooi goal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed onderbouwd met een video ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Bekkums: Beter kijken, die bal vertrekt op de foto net van de onderste Spanjaard richting de bovenste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vandaar ook de video - geloof me niet op basis van mijn wellicht niet volmaakte poging het moment te vangen, maar bekijk de beelden van het moment zelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik kan niet anders dan concluderen dat ze op moment van spelen op één lijn staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leuk die foto!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Bekkums; ten eerste is het moment van schieten niet relevant voor al dan niet buitenspel, ten tweede bevindt hij zich op het moment van schieten achter de bal, en dus per definitie niet in een buitenspelpositie. Op het moment van spelen is het overigens ook geen buitenspel, maar staan ze op 1 lijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oew, ai!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@SNE: Ik moet inderdaad toegeven dat het laatste dat Bekkums gezegd heeft (eindelijk) wel klopt: Buitenspel geldt juist voor het moment van schieten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er was 1 schot gedurende de sessie, en dat was van Iniesta in de verre hoek. De overige ballen waren passes. Waarbij ook geen sprake was van buitenspel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie trouwens dat de video op last van de FIFA is verwijderd. Waarom verbaast dat me niet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat zat er in. Heb al meerdere video's verwijdert zien zijn. Nog leuker, we hadden pas het nos-journaal gemist, dat wilde mijn vader zien, dus op de laptop gekeken. Alle items met beelden van trainende spelers op het WK mochten op het nieuws via de laptop niet afgespeeld worden, dan kreeg je groot in beeld dat dat van de FIFA niet mocht oid... hoe krom.
nee no nein
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee,het was een goal en ook en mooi goal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee het was geen buitenspel maar wat er aan vooraf ging was wel buitenspel waardoor eigenlijk al gevlagd had moeten worden.

Daarnaast was deze goal nooit zo gevallen als de scheidsrechter ons gewoon die corner had gegeven. Wat duidelijk een corner was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De NOS is goed in het analyseren van spelmomenten. Dit keer waren de beelden uit het buitenland. Toch had de NOS direkt na afloop in de nabeschouwing het beeld kunnen vertragen. Ik kan met mijn DVD-recorder het beeld stilzetten en zeer langzaam terug- en vooruit spoelen. Als ik het kan, moet de NOS dat ook kunnen. Bij normale beeldsnelheid kan het geleken hebben op buitenspel, omdat de Spanjaard met een snelle start sprintte. Maar als je goed kijkt, is er totaal geen sprake van buitenspel op het moment van afspelen. Bovendien bereikte de bal in eerste instantie de Spanjaard niet. Stel, als het wel buitenspel was, had de scheidsrechter dan moeten fluiten? Ik denk van niet. De bal kwam niet bij de Spanjaard. Even later kreeg diezelfde Spanjaard de bal wel, maar de situatie was inmiddels gewijzigd. Hij joeg de bal als een Jason Macintyre in de touwen.
13 jaar geleden
Nee, dat was zeker geen buitenspel. Maar Nederland had wel een corner moeten krijgen, maar Spanje mocht de bal toen uitnemen. Bij de aanval die daar op volgde werd er gescoord. Het Nederlandse team was boos omdat zij geen corner kregen terwijl het SUPER duidelijk was! Spanje is zeker een goed team, maar ik vind dat de scheidsrechter te veel gele kaarten gaf en die rode sloeg nergens op. Dus of Spanje eerlijk heeft gewonnen? Maar zij verdienen het denk ik net zo veel als Nederland.