Wat stelt het tekentje van "Nike" voor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
5.5K
Snuffel
13 jaar geleden
Kinderarbeid?

Het beste antwoord

Het is de swoosh, ontworpen in 1971 door Carolyn Davidson.

Sommigen denken dat Swoosh refereert aan de beweging van een atleet, gelijk aan het geluid dat een zweep maakt. Anderen houden vast aan hun geloof dat de Swoosh de vleugels aan de voeten van de godin Nike zijn, maar dan omgekeerd. Het zou een teken van snelheid en elegantie kunnen zijn.

Leuk om te lezen dat ze als ontwerpster voor $2 per uur aan de slag ging, om dit logo te creëren.
Overigens kreeg ze later wel een gouden swooshring en een aantal aandelen Nike.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Swoosh
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pluseen

Andere antwoorden (1)

De Swoosh is een van 's werelds herkenbaarste en bekendste merktekens. Velen denken dat het logo geïnspireerd is door Nike, de gevleugelde Griekse godin van de overwinning. De swoosh werd echter ontworpen en geïmplementeerd toen het bedrijf nog Blue Ribbon Sports (opgericht in 1962) heette. Het logo is ontworpen in 1972 en de naam Nike kwam pas in 1978. Dus de parallellen tussen het logo en de merknaam berusten op toeval. Het logo stond aanvankelijk te boek als 'de streep'. In de jaren 60 stond in een BRS-brochure de term Swooshvezels vermeld. Deze term werd gebruikt om een bepaalde schoen te beschrijven. Waarschijnlijk is het woord, dat deel uitmaakte van het BRS-vocabulaire, later verbonden aan het logo.
Sommigen denken dat de Swoosh refereert aan de beweging van een atleet, gelijk aan het geluid dat een zweep maakt. Maar anderen houden wel vast aan het verhaal over de Griekse godin Nike. Het zouden de vleugels aan de voeten van deze godin zijn, maar dan omgekeerd. Het zou een teken kunnen zijn van elegantie en snelheid.
Amadea