Waarom passen (voetbal)trainers hun strategie aan op de speelwijze van hun tegenstander en gaan ze niet uit van hun eigen kracht?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

Dat is nou net het hele idee van strategie: je eigen kracht zó inzetten dat die effectief is tegen de plannen, tactieken en krachtpunten van de tegenstander. Niet alleen bij voetbal, maar bij iedere 'strijd'. Als je niet kijkt naar WAT je moet bevechten, weet je ook niet HOE dat moet en kom je nergens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Om dat soms hun eigen kracht niet voldoende is om van de tegenstander te winnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat de trainer daarmee gebruik kan/wil maken van de specifieke 'tekortkomingen' van de tegenstander....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is allemaal een tactisch spel,en af en toe lijkt het wel op schaken.
Maar alleen de overwinning telt,en de nummer 2 is gauw vergeten.
Maar de bedoeling is je tegen stander uitschakelen,zodat die zo weinig mogelijk in balbezit komt.
Maar niet uitgaan van je eigen kracht,wil niet altijd zeggen dat dat succesvol is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je gaat altijd uit van eigen kracht. Je zal moeten scoren om te winnen dus zul je altijd gebuik moeten maken van je eigen specifieke kwaliteiten. Of je je aanpast aan de tegenstander hangt helemaal af van hoe sterk jezelf bent, en hoe sterk zij zijn. Aanpassingen zijn altijd wel een beetje nodig. Als de tegenstander bijvoorbeeld een enorm snelle rechtsbuiten heeft, zul je een goed verdedigende linksback moeten opstellen en niet eentje die constant mee opkomt. Toch maak je ook op deze manier weer gebruik van je eigen kracht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elke tegenstander speelt anders,met 1 spits of 2 spitsen,
over de vleugels,misschien maar 1 vleugel,veel door het
midden.opkomende backs.
Je zal je er op moeten instellen.maar ook niet teveel, dat
gaat weer te koste van je eigen spel.
Als je bijvoorbeeld een speler opoffer aan een tegenstander, omdat het een buitengewone speler is. dan
mis je in je eigen spel ook een speler, die belangrijk is in
je eigen systeem.
Het is een soort schaakspel van de trainer om de tegenstander het beste, en op een goede manier te bestrijden.
Uitgaan van je eigen kracht, en je eigen spel, is vaak een
doeltreffend middel.
Maar wij bezitten een uitstekende trainer ( van Marwijk )
die ongetwijfeld, de juiste strategie zal vinden om de
spanjaarden te verslaan.
Wat er dan nog bijkomt ( als het goed staat ) is de uitvoering,die moet ook goed zijn,maar dat is aan de
spelers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is juist een eigen kracht als je de zwakte van de tegenstander gaat gebruiken..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat je je kracht aan kan passen op je tegenstanders