Als een voetbalploeg het goed doet

ligt het dan aan de spelers of aan de trainer?
ik bedoel,wie komt alle eer toe?
omgekeerd kan je ook zeggen als de spelers slabakken moet de trainer de laan uit.
veel hangt dus van de spelers af
als ze de trainer weg willen doen ze hun best niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In dit geval ligt het aan Octopus Paul :)

Het beste antwoord

Het is een wisselwerking. Als de spelers niet presteren, frustreert dit de trainer, waardoor deze verbolgen reageert op de falende spelers. De spelers zullen op hun beurt graag het matige functioneren bij de trainer leggen. Je zit dan al heel snel in een negatieve spiraal. Er gaat heel veel energie zitten in conflict achtige situaties en dat is negatieve energie.
Men hakkentakt over inhoudelijke zaken, terwijl het, als je wat beter kijkt, eigenlijk over de betrekking tussen de personen gaat.
Er is trouwens nog een factor die het niveau van het spel/ de spelers bepaalt. Namelijk geld. Hoe rijker de club , hoe groter de kans dat men topspelers en trainers kan aantrekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Beide!
Als er onderling een 'klik' of 'chemie' aanwezig is, kan het héél mooi worden.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat tussen de chemie tussen trainer en spelers. Aangezien de spelers vaak de vaste talenten zijn gaat een trainer de laan uit als die chemie er niet is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle spelers zijn even goed. De meerwaarde zit hem in de teamgeest, het samenspel, de opstelling en de liefde voor de trainer. Zijn beslissingen moeten heilig zijn voor de spelers. Ruzie in de ploeg is het einde van de ploeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als het goed gaat ligt het aan de spelers, als het slecht gaat aan de trainer
13 jaar geleden
Je doet het met zijn allen. Van de sterspeler tot de materiaalman.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Troetroe;

Voetbal is een teamsport, spelers en staf maken daarbij deel uit van hetzelfde team. Successen kunnen weliswaar soms deels aan één factor (tactisch inzicht van een coach of een doelpunt van een speler) worden toegeschreven, zonder spelersgroep die het oppikt werkt dat tactisch inzicht niet en zonder goede voorzet kan de beste spits niet scoren. Toen ik een pupillenelftalletje begeleidde waren de knaapjes er ook altijd erg op gebrand meer doelpunten te maken dan hun maatjes. Ik heb ze daarbij altijd op het hart gedrukt dat degene die scoort dat resultaat niet mee naar huis neemt, maar het hele elftal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan de trainer, de spelers, maar ook de besturen en de achterban. Hoe beter een club aangestuurd wordt, zonder sores en besognes, hoe beter er gespeeld wordt. De spelers moeten niet belast worden, maar voor hun moet er een opgeruimd, rustig en positief klimaat zijn waarin zij met hun trainer, gedragen door bestuur en achterban aan de slag kunnen.