Land VS Land
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

s een wedstrijd van een vertegenwoordigende sportploeg van een land tegen een team van een ander land. De wedstrijden worden gespeeld onder auspiciën van de nationale sportbonden van de betreffende landen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nationale teams die tegen elkaar spelen. (van elk willekeurige landen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een interlandwedstrijd word afgekort als interland.
Dat is een wedstrijd met een Nationaal team uit een land tegen een nationaal team uit een ander land.

Dus bijvoorbeeld het Nederlands elftal speelt een wedstrijd tegen het elftal uit Uruguay dat is een interland wedstrijd voor de spelers.
Zo is het WK 4 weken lang een bestaansvorm uit 32 interlands wedstrijden.
Allemaal nationale teams uit verschillende landen tegen elkaar in een voetbalwedstrijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
interlands = Zelfst. Naamw. [Sport] =
wedstrijd tussen teams uit verschillende landen. Synoniem: interlandwedstrijd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik hou het simpel, het is een wedstrijd die je voor een land speelt