Is er een kans dat we nu voor altijd worden lastig gevallen met de vuvuzela tijdens voetbalwedstrijden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh nee!!
+ :-)

Het beste antwoord

Ik weet in ieder geval dat Jan van Halst van FC Twente al gezegd heeft dat als de supporters dit in de Grolsch Veste willen invoeren, dat hij dan met de supporters gaat praten en het eventueel gaat verbieden.

Ik mag het echt niet hopen en ik denk ook niet dat het in de toekomst hier vaak te horen is.
Her en der hoor je tussen het irritante gezoem van de vuvuzela al weer gezang, zoals vanmiddag tussen Argentinie en Duitsland (hoewel dat gezang helaas wel verstomde na de 2-0)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Die kans zit er wel in, maar het is niet te hopen.
Blijkbaar vinden veel mensen het toch wel wat hebben om op dat ding herrie te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me sterk. Het is gewoon een rage voor dit toernooi, je zult er sporadisch nog wel eentje tegenkomen, zeker in het begin, maar op gegeven moment gaat men weer over op de volgende rage.

Zoals gebruikelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan de ene kant is dat niet te hopen. Een akelig rotgeluid.
Toch schijnt er ook een voordeel aan die toeters te zitten. Je hoort geen scheldpartijen of racistische leuzen in koor.
Dat is ook niet prettig om aan te horen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik vergat nog te zeggen, het is heel goed mogelijk dat men tijdens deze wk erachter komt dat het omwille van die laatste 2 argumenten nog niet zo gek is om die dingen erin te houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb begrepen dat dat ding meer dan 125 decibel haalt. Daarmee is de toeter luider dan een kettingzaag (110 decibel) en een ambulancesirene (120 decibel)

Die wordt binnen no time in elk stadion verboden als de FIFA na de oranje gekte z'n greep op het voetbalgebeuren weer wat verslapt.

Een ieder die er "oh mijn papa" uit perst mag 'm van mij houden. De rest graag na het WK de vuinisbak in!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laten we 't hopen dat we dit heerlijke geluid nog lang bij wedstrijden mogen horen. Het is een verademing na die debiele spuitbus-toetertjes of de eeuwige gezangen waarin de tegenstander de meest vreselijke ziektes krijgt toegewenst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha ha, da's nou leuk om te lezen! De 'oorlog' van voetbal wordt gewoon weggevuvuzela't
+!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
...er komt wel liplezerij voor in de plaats; http://www.youtube.com/watch?v=3oTKT7Vn4sA :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zit wat in.+1
Ik hoop van niet. Ik vind het beter dan spreekkoren met al dan niet racistische leuzen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier net over de grens in het duitse emmerich is de vuvuzela sinds gisteren verboden.
Er staat een boete op als je deze toch gebruikt.
Gewoon omdat het scherpe geluid het aantal toegestane decibels te boven gaat.
Maar hier lijkt het meer een rage ,die na de wk gewoon weer over is.
Ook omdat ieder nederlander in het begin van de wk enorm veel kritiek had op de vuvuzela,lijkt het me niet dat wij hier in onze stadions mee doorgaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik verwacht dat de Vuvuzela's verboden worden in andere landen. Omdat het een 'cultuur onderdeel' van Zuid-Afrika is, verbieden ze de toeter daar niet, maar andere landen kunnen dat dus wel gemakkelijk verbieden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk wel. Net zoals de "Mexican wave" na 1986 een blijvertje bleek te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk is die kans er. Maar ik denk dat die kans niet zo heel groot is.
In Europa past het gewoon niet in de voetbalcultuur.
'Wij' willen het publiek horen.

In het stadion van FC Twente zijn de Vuvuzela's in ieder geval al verboden. Op aanraden van de supporters zelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen de wuppie uitkwam dacht ik dat die bij elke belangrijke voetbalwedstrijd terug zou komen, toch wordt hij iedere keer vervangen door iets anders, welpies of beesies. Dus misschien niet! Maar een kans is er natuurlijk wel.

Ik moet trouwens zeggen dat ik dit beter vind dan spreekkoren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ze gaan het verbieden dit jaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij Fc Twente strijd Jan van Halst voor een verbod op deze dingen. Gewoon fouilleren op een vuvuzela, maar zo kom ik nooit het stadion in; met dat enorme ding maar waarschijnlijk zoiets als een berisping, boete, stadionverbod z.