Hoe leg ik de buitensspelregel uit aan mijn vrouw?

Mijn vrouw begint zich, waarschijnlijk net als veel andere vrouwen, toch iets te gaan interesseren voor het voetbal, nu Nederland Brazilie naar huis heeft geschopt.
Maar bovendien probeert ze zich nu ook al te bemoeien met het feit of het wel of niet buiten spel is.
"Moment van spelen" bijvoorbeeld wil maar niet landen....
Wie heeft er tips over hoe ik dat kunt uitleggen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je de antwoorden op deze vraag ook al bekeken: http://www.goeievraag.nl/vraag/makkelijke-manier-uitleggen-buitenspel.59476

Antwoorden (7)

(Voor een voorbeeld, klik je even op de eerste link bij de bron)

Er moeten 2 verdedigende spelers tussen de aanvallende speler en de achterlijn staan op het moment van aanspelen. Als er maar een verdedigende speler staat (de keeper is ook een verdedigende speler), dan is er sprake van buitenspel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Buitenspel...het meest onbegrijpelijke element in het voetbal.
Tenminste, als een man het aan een vrouw probeert uit te leggen: zij doen net of het één of andere magische formule is, maar het is eigenlijk best simpel. Je moet je echter wel even concentreren om het te begrijpen. Wanneer een ploeg in de aanval gaat, houdt het spel voor hen op bij de laatste verdediger van de tegenpartij. In het plaatje hieronder is de laatste verdediger het rode stipje (de keeper is ook rood, maar die telt niet als verdediger). Het blauwe stipje is de aanvaller: hij bevind zich achter de laatste verdediger en staat nu dus buiten het spel. Als de aanvaller de bal krijgt aangespeeld wanneer hij achter de laatste verdediger staat, staat hij dus buitenspel. Wanneer hij scoort in deze positie, geld dit doelpunt dan ook niet: hij stond immers buiten het spel....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de ploeg die aanvalt de bal rcihting het doel speelt, moet er nog een speler -buiten de keeper- dichter bij de achterlijn staan dan de speler die aangespeeld wordt. Hierbij gaat het niet om het moment dat de bal bij de tweede speler aankomt, maar op het moment dat hij weg geschoten wordt.

Dit is om te voorkomen dat je een mannetje richting doel stuurt, en zodra je de bal van de tegenpartij afpakt, je ineen keer de bal van de ene naar de andere kant van het veld speelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het kort:

Een speler mag niet aangespeeld worden, als hij achter de laatste verdediger staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet proberen, straks maak je haar nog wijzer dan ze al is. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laten uitleggen door een vrouw die het wel snapt...
Klinkt raar hè...
Mannen doen te technisch, dat begrijpen vrouwen niet.
Ik heb er ook lang over gedaan, heb het geleerd van mijn vriend, maar toen ik het snapte heb ik wel gezegd dat het minder technisch moet.
Vrouwen denken... oh nou moet ik dus onthoudm wie de verdedigers zijn... nee dus
Als het kan, neem eens een wedstrijd op, ze laten vaak van die lijnen zien, wss snapt ze het dan wel. Sterkte met uitleggen ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het moment dat de speler die de bal aanspeelt de bal met zijn voet loslaat, dat degene naar wie die speelt, voor alle verdedigers staat.