In welke jaren speelde het Nederlands elftal in de halve finale van het WK voetbal?

En tegen wie? Wat was de uitslag?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
1.1K

Het beste antwoord

Het was even wat zoek werk maar hieronder heb je de antwoorden.

*Nederland werd op het wk van 1974 2e in de finale tegen (toen nog) West-Duitsland.
Toen waren er alleen poulefase,
de tweede ronde en daarbij de troostfinale om de 3e & 4e plek daarna kwam de finale.

*Op het wk van 1978 werd Nederland wederom 2e in de finale waar ze toen verloren van Argentinië.
Ook toen was er alleen een poulefase, een 2e ronde een troostfinale om de 3e & 4e plek daarna kwam de finale.
Dus uitslag over halve finale wedstrijd is ook hier niet bekend.

* In 1998 was er het voetbalschema zoals we die nu kennen.
Op het wk van 1998 werd Nederland in de halve finale uitgeschakeld door Brazilië met 1-1.
Brazilië won toen met 4-2 penaly's
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In 1974 en 1978 haalde nederland de finale. Echter de ronde daarvoor waren ook poules, dus geen echte knock out rondes en zodoende geen echte halve finale gespeeld. In 1998 speelden we tegen Brazilië 1-1 en verloren we na de penalties. Ook in 2010 speelt nederland in de halve finale.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In 1974 speelde het Nederlands elftal wel de finale, maar heeft het geen halve finale gespeeld. Het WK kende destijds 8 deelnemers, en Nederland eindigde samen met West-Duitsland als winnaar van de poules en speelde daardoor automatisch de finale tegen elkaar. Helaas won West-Duitsland.

In 1978 hetzelfde verhaal. Alleen toen was de finale Nederland-Argentinië. Ook toen wist Nederland niet te winnen.

In 1998 verloor Oranje de halve finale van Brazilië.

En in 2010 staan we dus voor wederom in de halve finale! Tegenstander is op dit moment nog niet bekend.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus grappig genoeg heeft Nederland pas 1 keer eerder een halve finale op een WK gespeeld!