Wat was het idee achter die vreemde corner van Robben?

Die corner waarin hij de bal een klein zetje gaf en toen wegrende? Heeft iemand dit toevallig gehoord of gelezen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
2.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie Vraag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb er niet op gelet ,maar is er geen vraag over gesteld in de nabeschouwing?+1

Het beste antwoord

Hier was natuurlijk een afspraak over gemaakt dat na het tikje de bal door een andere Nederlandse speler zou overnemen, maar blijkbaar door miscommunicatie werd dit niet goed uitgevoerd. In de tijd dat ik zelf nog voetbalde deden we dit ook wel eens, de tegenstander stond dan vreemd te kijken en dachten dat we iets fout deden. De uitvoering van het plan van vanmiddag mislukte totaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Goede vraag! Wat ik zelf denk is dat je de bal maar één keer mag aanraken als je de corner neemt. Ik denk dat hij de bal per ongeluk een te hard tikje gaf en dat daardoor de rare situatie ontstond dat een andere speler als een gek naar de corner moest rennen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is waarschijnlijk per ongeluk tot stand gekomen.
Dit was niet de bedoeling van Arjen Robben.
Maar hij had de bal al aangeraakt met een klein tikje.
En dat telde als gemaakte corner.
Toen Robben doorhad dat hij de corner al gemaakt had moest hij snel weg rennen.
Waardoor er een hele rara situatie ontstond voor de andere spelers die als een gek naar de bal toe moesten rennen.
Ook omdat zij dit niet zagen aankomen.

Toegevoegd na 2 uur:
Correctie: Ik hoorde net bij Studie sport zomer en bij voetbal internationaal.
Een interview met Robben.
Volgens Robben was het een trucje.
Sneijder neemt normaal de corners in die hoek waar die nu ligt.
Sneijder zei tegen Robben dat hij deze corner moest nemen met een kort tikje en daarna wegrennen.
Zo was de corner genomen en kon Sneijder de bal vervolgens door tikken richting het doel.
Alleen jammer dat de Braziliaan dit eerder doorhad als de spelers van het Nederlands elftal en voornamelijk eerder als Wesley Sneijder.
Zo liep deze corner heel raar af, als dat het van te voren gepland was!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk niet dat het afgesproken werk was.Hij deed het per ongeluk en de corner was om zeep.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk wel dat het bewust was en dat het de bedoeling was dat teamgenoten dan aanvallend in balbezit kwamen terwijl de brazilianen niks doorhadden. Maar zoiets was niet afgesproken, blijkt uit het feit dat geen enkele teamgenoot reageerde: inderdaad een vorm van miscommunicatie. ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij wilde met de corner zo te nemen, de verdediging ontregelen, hij wist dat Sneijder erop zou reageren, dus ze hebben dat soort geintjes wel eens geoefend, maar Alves had het door en reageerde sneller dan Sneijder, en was derhalve eerder bij de bal. Als je über geconcentreerd met je spel bezig bent, is een afleidings manoeuvre vaak genoeg om even de concentratie weg te halen bij je tegenstander. Die denken, omdat ze allemaal zitten op te letten en te positioneren, "wat doet die gek nou!". Van zo'n momentje kan je gebruik maken tijdens een aanval, alleen had de verdediger van Brazilië het door en dan ziet het er ongelooflijk 'knullig' uit.
Het is net als een heel snel genomen vrije trap, de tegenstander is nog bezig met het formeren van de verdediging en hoppa, speler erlangs en erover, deze momentjes kunnen een wedstrijd compleet omgooien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sneijder moest de bal pakken, maar die Braziliaan had het door en was sneller.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat weet ik
Ze hebben het nagedaan van dit moment:

http://www.youtube.com/watch?v=Km_8qfre6mk&feature=player_embedded

het was dus een bewuste corner
maar brazilie had het door :P
NEDERLAND IN HALVE FINALE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Toegevoegd na 1 minuut:
ga naar 1min toe voor de herhaling