Het is voor veel landen niet mogelijk om voor de Olympische spelen het A-elftal te gebruiken. Maar theoretisch gezien kan het wel.
Er is echter de regel, dat tijdens het kwalificatietoernooi voor de Olympische spelen de voetballers maximaal 23 jaar oud mogen zijn (peildatum 1 januari van het jaar waarin de Olympische Spelen worden gehouden). Tijdens het eindtoernooi, dus tijdens de Olympische Spelen mogen drie dispensatiespelers (ouder dan 23 jaar) deel uitmaken van het team.
Dit betekent, dat als het A-elftal van een land bestaat uit spelers van 23 jaar aan jonger, dan kan dat elftal ook meedoen als Olympisch Elftal.
7 maanden geleden