Waarom is het winnen van het WK voetbal zo goed voor de economie van een land?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
1K

Antwoorden (6)

Ha, die Mayflower;

Ik weet niet of dat al eens keihard is aangetoond, maar ik kan me voorstellen dat het volk van een land waarvan het elftal wereldkampioen wordt in een feestelijke positieve stemming komt en daardoor eerder bereid is geld uit te geven, wat de economie een impuls kan geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zoals hans al zei is de bevolking vrolijker en gewilliger om geld uit te geven, maar ook stijgt het toerisme (tijdens het wk en als ze winnen ook nog) iedereen wil naar het land van de winnaars.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De reden is dat het consumentenvertrouwen in een land niet alleen afhankelijk is van inflatie en werkloosheidscijfers, maar eveneens van het weer en de prestaties van het land op het WK. Goede prestaties leiden tot extra uitgaven in het thuisland. Uit onderzoek blijkt dat één op de vijf Nederlanders zich laat beïnvloeden door ‘oranje’-aanbiedingen in de supermarkt. Op wedstrijddagen van het Nederlands elftal consumeren we met ons allen meer alcohol en worden er meer pizza’s en afhaalmaaltijden besteld. Indien Nederland de wereldbeker weet te bemachtigen, voorziet bank en verzekeraar ING een extra omzet van maar liefst 700 miljoen euro. Daarnaast geven supporters nog eens 60 miljoen euro uit aan oranje-artikelen: petjes, T-shirts en vuvuzela’s.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan komt een land positief in de aandacht. Dat lokt investeerders. Joran van de Sloot heeft een tegengesteld effect op ons land althans. Hopenlijk worden we wereldkampioen, dat compenseert het negatieve beeld dat het buitenland van ons heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geld niet voor het werledkampioen worden op zich, maar elke ronde die Oranje schadeloos doorkomt. Mensen gaan steeds meer investeren in oranje spullen, de horeca wordt steeds drukker bezicht naarmate we verder komen, en daarbij is er onderzocht en bewezen dat werknemers na een overwinning van hun voetbalclub of land met veel meer motivatie gaan werken en meer gedaan krijgen. Dit alles geeft de economie een flinke boost.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt je er wellicht iets bij voorstellen, dat mensen zoiets hebben, he we gaan eens in het land van de wereldkampioen kijken! En mocht dat Nederland worden, zal er meer toerisme komen, merchandising. De mensen in het land zijn positiever. Ook werkt het onbewust door op grote contracten, van bedrijven in de wereld onderling!
Als wereldkampioen heb je onbewust een streepje voor. Waarom heeft 5 voudig wereldkampioen Brazilie dan zo een bananen economie? Corruptie