Waarom spelen we met voetbal nooit meer met een klassieke witte bal met zwarte vlakken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
2K

Het beste antwoord

Geheel onderhavig aan innovatie, net als de kicksen, vaste noppen, afschroefbare noppen, reliëf, potsierlijke kicksen, enfin bedenk het maar en het wordt gedaan.
Dus ook de van oorsprong zwaar lederen bal ( bruin ) die zich vol zoog met water en daardoor loodzwaar werd met een regenbui, pijn aan je knikker als je die tegen je appel kreeg. Daarna de bal opgebouwd uit gestikte wit zwarte vlakjes, lichter materiaal, mooiere logo's, tot echte kunstwerken die er mooi uitzien en ook mooi zwabberen :)

Ik heb leren voetballen met die bruine knikker, de eerste keren dat ik tegen een zwart wit geruite bal trapte, schoot ie ook twaalf meter over. Had de keeper ook te mekkeren over het zwabber-effect.

Alles moet mooier, gelikter, lichter.

Denk en durf zelfs te beweren dat indien vandaag de bruine lederen bal weer teruggehaald gaat worden en ingezet wordt als wedstrijdbal in de kwart - halve - en finale, er heel verrassende dingen gebeuren. Maar datzelfde geldt dus ook voor het schoeisel :)

Dus, innovatie, sponsoring, commercie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De "klassieke" bal is natuurlijk een bruine leren knikker. Sindsdien is deze steeds verbeterd waarbij zwart wit geblokt niet meer dan een geupdate versie was. Techniek van nu staat veel geavanceerdere patronen toe op de bal en daar wordt dankbaar gebruik van gemaakt. Criterium blijft onderscheidend vermogen in dubbel opzicht. (op t veld en commercieel)