Welke engelse club moest ooit degraderen uit sancties?

Door de perikelen rondom Barcelona, kwam ik met een maat op een gesprek. Ik kan me herinneren dar er ooit een engelse club 2 of 3 divisies is terug gezet. Maar lukt me niet dit te vinden op google.

Welke club was dit en wat was de reden.

een jaar geleden
in: Voetbal
1K

Antwoorden (2)

Leeds United dat in 2007 degradeerde naar de League One (de derde divisie) vanwege financiële problemen en een straf van 15 punten.
Glasgow Rangers dat in 2012 degradeerde naar de vierde divisie van Schotland vanwege een faillissement.
SimonV
een jaar geleden
In 2019 degradeerde de Engelse voetbalclub Bury FC uit de League One vanwege financiële sancties. De club werd uiteindelijk opgeheven door de Engelse voetbalbond.
9 maanden geleden