Shirt uittrekken na de wedstrijd

Iemand zei laatst dat de voetballers als ze na de wedstrijd hun shirt uitdoen ze als nog geel (kunnen) krijgen. Nu zie ik op het wk dat er bij elke wedstrijd spelers hun shirt wisselen enzo. Is het zo dat ze daar geel voor krijgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
1.7K

Antwoorden (5)

Nee, alleen tijdens wedstrijd bijvoorbeeld na het scoren van een doelpunt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, na het laatste fluitsignaal, dan mogen ze gewoon shirtjes wisselen en dat gaat nu eenmaal makkelijker als ze ze eerst uittrekken.
Ik heb daar nog nooit een scheidsrechter geel voor zien geven (dan zou elk elftal na twee wedstrijden al een groot aantal basisspelers geschorst hebben :) ).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen,als het tijdens de wedstrijd gebeurt. Erna kan er niet meer gestraft worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, de voetballers krijgen alleen geel als ze na een goal hun shirt uittrekken. Dan rekken ze tijd, en dat mag niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Technisch gezien kan een scheidsrechter ook na het laatste fluitsignaal nog kaarten uitdelen. Bijvoorbeeld als iemand zich in de catacomben misdraagt. Dit gebeurt echter zelden tot nooit. Het shirtje ruilen wordt vanzelfsprekend nooit bestraft, het is een mooie traditie en geen scheidsrechter zal daar geel voor geven.