Kan een doelpunt na een half uur alsnog geldig verklaard worden?

Ik zit de wedstrijd Engeland - Duitsland te kijken en Engelens scoorde duidelijk, alleen dacht de grensrechter dat ' ie niet over de lijn was.
Als ze het in de rust terug gaan kijken, kan de goal dan alsnog geldig verklaard worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

Het was een zeker doelpunt.
Maar helaas het zal niet geldig verklaard worden,dat zijn nou eenmaal de regels.
Jammer dat de grensrechter niet op de achterlijn stond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee, het doelpunt is door de scheidsrechter niet goedgekeurd en kan later niet alsnog wel geldig worden verklaard.

Alleen overtredingen, die tijdens de wedstrijd niet zijn bestraft, kunnen later alsnog beoordeeld en evt bestraft worden door de voetbalbond. Voor doelpunten geldt dit dus niet.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Nee dat kan zeker niet. Een goal wat niet goed is gekeurd blijft niet goedgekeurd. Een doelpunt zal ook niet achteraf worden teruggedraaid.
Dit is gewoon hele domme pech voor de Engelsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat kan niet, want anders zou Ierland op deze WK spelen in plaats van Frankrijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op een WK kan dat niet. In de nationale competitie van Argentinië is het wel eens gebeurt (lang geleden).

" 'Alleen de depressievelingen worden scheidsrechter,' zeiden de Argentijnen lange tijd en dat er een kern van waarheid zat in dit aforisme, werd duidelijk in 1932 toen meerdere scheidsrechters werden bespuugd, bedreigd, geschopt, geslagen en bekogeld met stenen.
De ene na de andere wedstrijd liep volledig uit de hand en het dieptepunt vond plaats op 14 augustus van dat jaar tijdens Estudiantes-River Plate. Scheidsrechter De Angelis keurde een doelpunt af en de spelers van de thuisploeg probeerden de boosdoener met gebalde vuisten duidelijk te maken dat ze het oneens waren met zijn beslissing, waarop De Angelis een indrukwekkende sprintje trok naar de catacomben en zich verschool in zijn kleedkamer.
Het duurde vijftien minuten voordat de scheidsrehter terugkeerde op het veld en meteen viel op dat hij wat bleekjes zag rond de neus. Vervolgens wees hij naar het midden van het veld ten teken dat het doelpunt alsnog was goedgekeurd.
Er daverde een juichkreet door het stadion en pas ver na afloop werd duidelijk wat er was gebeurd: de voorzitter van Estudiantes had de kleedkamerdeur geforceerd en een pistool op de slaap van De Angelis gezet, waarna de scheidsrechter snel zijn mening herzag."

'Het doelpunt dat werd gemaakt in de kleedkamer' was geboren en word nog steeds generatie op generatie overgedragen in Argentinië. Het tekent evens de hartstocht die gepaard gaat met het voetbal in Argentinië"

http://voetbalhistorie.web-log.nl/voetbalhistorie/geschiedenis/