Kan de club Feyenoord gezien de huidige omstandigheden failliet gaan?

Want van de week kwam het nieuws dat het nieuwe stadion niet doorging waardoor feyenoord(de club) mogelijk de kuip moet kopen maar dan krijgen ze ook schulden is er een kans dat feyenoord dus failliet gaat?

2 jaar geleden
in: Voetbal
2K
crispy
2 jaar geleden
Elke persoon en organisatie kan failliet gaan als de financiële omstandigheden daar toe aanleiding geven, dus ook Feyenoord.

Antwoorden (1)

Feyenoords resultaat over het boekjaar 2020-2021 is uitgekomen op 17 miljoen euro negatief. Dit resultaat is veroorzaakt door een operationeel verlies van 4 miljoen euro en een transferresultaat van 13 miljoen euro negatief. Door het verlies is het eigen vermogen van Feyenoord geslonken naar circa 1,5 miljoen euro.

Feyenoord moet bij faillissement van Stadion Feijenoord deze overnemen om in De Kuip te blijven spelen. Door de huidige situatie wordt Feyenoord wel opgezadeld met een probleem bij een overname: de club neemt dan ook de schulden van het stadion over. Daar is het eigen vermogen te klein voor.
Wat dat betreft kunnen ze theoretisch failliet gaan als ze het stadion zouden overnemen. De kans is dus klein dat ze dit in de huidige situatie echt gaan doen.
SimonV
2 jaar geleden
Mikaapje
2 jaar geleden
Is er dus reden voor paniek (voor feyenoorders)
SimonV
2 jaar geleden
Enigszins. Maar misschien springt iemand als Aat van Herk bij. Deze Rotterdamse supporter en miljardair heeft dat eerder willen doen. In mei 2020 is er door hem een aanbod gedaan: 50 miljoen euro om de Kuip terug te kopen en uit de handen van Goldman Sachs te houden op voorwaarde dat Feyenoord City zou worden afgeblazen.
https://www.vi.nl/nieuws/feyenoord-legt-reddingsboei-van-50-miljoen-naast-zich-neer
SimonV
2 jaar geleden
In de media maakt men zich wel druk over een mogelijk faillissement van het Stadion. Over dat van de club zelf wordt niet gespeculeerd.
Misschien moeten er spelers verkocht worden.
Mikaapje
2 jaar geleden
Dus het idee van aat zou nu waarschijnlijk wel geaccepteerd worden omdat Feyenoord city word afgeblazen?
SimonV
2 jaar geleden
Zeer waarschijnlijk wel!