Bij de laatste voetbalwedstrijden krijgen ze vaak direct de schaal maar hoe dan er is er toch maar 1?

Ik bedoel meer van, er is 1 echte schaal. Maar soms is het zo dat het niet duidelijk is wie er gaat winnen, dan is het zo dat als 1tje wint dat die dan landskampioen word, terwijl dat is bepaald in 2 verschillende wedstrijden in de zelfde speelronde.

3 jaar geleden
in: Voetbal
1.3K

Het beste antwoord

Ik neem aan dat je bedoeld, dat op de laatste speeldag meerdere teams kampioen kunnen worden.

Is dit het geval, dan gaat de originele schaal naar het team, die er theoretisch het er beste voor staat om kampioen te worden. Naar de overige teams gaat een replica van de schaal, zodat er altijd een schaal (origineel of replica) uitgereikt kan worden.

Zoals in mijn bron wordt vermeld, werd er zelfs een 2de replica gemaakt, omdat er totaal 3 teams kampioen konden worden.
3 jaar geleden
Mikaapje
3 jaar geleden
oke maar ik neem aan dat uiteindelijk de echte wel naar de winnar gaat. toch? en is de replica dan van goedkoper materiaal?
nielsjuh
3 jaar geleden
Klopt, de echte gaat uiteindelijk naar de winnaar. De replica wordt vaak omgesmolten. Hieronder de verschillen tussen een origineel en replica.
Een echte schaal is gegraveerd en is dus duurder, mooier en heeft een watermerk aan de achterkant van de tingieterij. De replica is qua materiaal wel hetzelfde, maar de tekst wordt gelaserd en niet gegraveerd.