Welke landen spelen ook in voornamelijk Oranje in voetbalwedstrijden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
5.3K

Het beste antwoord

Uit m'n hoofd zeg ik Ivoorkust, mogelijk is het niet de enige andere.

Toegevoegd na 11 minuten:
Ook Niger en Zambia, maar dat was het, zover ik terug an vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan bij Zambia alleen een geel shirt vinden, geen oranje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kom daar op de site van de bond alleen wit tegen... Ik snap er niks meer van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laten we het dan maar zeker houden op Nederland, Ivoorkust en Niger.
Met een twijfelgevalletje voor het geel/oranje van Roemenië en een groter twijfelgevalletje voor wat betreft Zambia en Bangladesh :)

Andere antwoorden (3)

volgens mij geen buiten nederland om
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Behalve Volendam inderdaad Ivoorkust
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De volgende landen spelen, behalve het Nederlands Elftal, ook hun thuiswedstrijden in het oranje:
Ivoorkust
Bangladesh
Niger
en (ook al noemen ze het zelf geel, ik vind het meer oranjeachtig, zie 1e foto): Roemenië.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat betreft Bangladesh; alle bronnen die ik zo snel kan vinden duiden op groen: http://www.bffonline.com/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het van Wiki. Verder heb ik een (heel klein) foto'tje van het elftal in het oranje.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bengalees_voetbalelftal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LOL. De Engelstalige Wiki heeft Oranje als Uit-tenue. En op de site van de bond heb ik een (heel klein) foto'tje van het elftal in het groen gevonden... Ik geloof dat we de twilight-zone betreden hebben.