Waarom zijn Chinezen in zowat elke sport goed, maar niet in voetbal?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
1.7K

Antwoorden (8)

Omdat in China meer dan 1.000.000.000 mensen wonen, zijn er altijd mensen die goed zijn in een sport. Omdat in voetbal in China niet veel beoefend wordt, zijn de Chinezen daar niet goed in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jaaa ik sluit me aan bij djimme. er zijn daar echt heel veel inwoners, de kans dat ze een sport goed kunnen is dus heel groot. maar in vergelijking met andere landen kunnen ze niet veel meer, ze hebben alleen meer mensen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat ze daar zo ongeveer elke sport beoefenen behalve voetbal. Ik heb daar kinderen turnen zien oefenen op een plein, niks geen matten ofzo, gewoon op de harde tegels. Dan weet je heel snel dat je niet moet vallen
13 jaar geleden
Ik denk dat er ook een groot cultureel verschil mee speelt in de het creëren van het talent. Door toewijding en discipline gaan ze heel ver. Ze zijn ook bereid meer op te offeren om succesvol te zijn. En vaak ook al vanaf zeer jonge leeftijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tsja, ik denk dat Chinezen nou niet beter zijn in sporten dan andere landen. Alleen heeft elk land wel een sport waar men beter is dan andere sporten. In Nederland is voetbal heel populair dus zijn we daar beter in. Ook sporten als schaatsen, zeilen, roeien, zwemmen worden in Nederland veel beoefend en zijn soms ook populair en dus scoren we daar ook mee bij kampioenschappen.
In China is bijvoorbeeld tafeltennis de nationale sport dus is men daar heel goed in en heeft men vaak succes.
Volgens mij zijn Chinezen ook goed met gymnastiek, vechtsporten, gewichtheffen en badminton.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat komt nog,ze staan noch in de kinderschoenen,

geduld!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze hebben geen goede opleiding genoten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat bijna niemand daar voetbal beoefent.
Ze hebben te weinig keus om een goed team samen te stellen.
Er zijn er heus we goede