Eten de islamtische spelers van Ajax niks tijdens het daglicht van 8 mei?

Als ze 's avonds in de champions league moeten spelen met een lege maag, dat kan toch niet goed gaan?

4 jaar geleden
in: Voetbal
2K

Antwoorden (1)

Of ze alle drie aan de ramadan meedoen is niet duidelijk. In eerdere jaren vastte Labyad terwijl het seizoen nog liep. Van Mazraoui en Ziyech is dat niet bekend. Sterspeler Ziyech zei na de verloren WK-wedstrijd tegen Iran, vorig jaar, wel dat ramadan een rol in het resultaat had gespeeld. Of hij hier doelde op zijn eigen spel of op dat van het team, is niet duidelijk.

Risico's
De ramadan mag worden ingehaald als iemand niet in staat was te vasten. Dit kan als het geestelijke of lichamelijke risico's met zich meebrengt, zegt islamdeskundige Mohamed Ajouaou. "Het is aan de voetballers zelf om het risico in te schatten, al brengt het ze soms wel in gewetensnood."