waarom hebben andere landen politie bij voetbal?

Even afgezien van het feit dat het jammer c.q. beschamend is dat dit nodig is, waarom hebben andere landen (zoals Brazilië) het leger/de politie bij voetbal en Nederland niet?

zie onderstaande link

6 jaar geleden
in: Voetbal
2.2K
ronron1212
6 jaar geleden
Ook in Nederland is de politie zeer actief bij grote voetbal wedstrijden.
alexf52889
6 jaar geleden
Ik bedoel dat ze dus ook echt op het veld komen...

Antwoorden (1)

Omdat men in ons land (m.i. terecht) van mening is dat de beveiliging van bezoekers in het stadion een zaak is van het stadion. Het zou triest zijn als ook daar overheidsgeld naar toe moet. Het zou ook bijzonder zijn: de clubs het geld van de entree en de overheid voor de kosten laten opdraaien.
Als het geheel uit de hand loopt, kan de politie altijd nog ingeschakeld worden.