Wat is de oudste voetballer actief in het betaalde voetbal, binnen Nederland, binnen Europa en wereldwijd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
3.2K

Antwoorden (4)

Dat is een keeper van Man united

Edwin vd Sar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geboren 29-10-1970
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien ook nog wel de beste!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
iklieg
Ben ik met je eens, maar dat was de vraag niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een keeper hoort er ook bij Pluseen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nope helaas Barça, Jens Lehmann is ouder en nog actief desalnietteplus +
Rob van Dijk
doelman van Feyenoord
geboren 15-01-1969
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Nederland dit jaar keeper Rob van Dijk. Het record is echter in handen van Jan Jongbloed, die bij zijn afscheid van Go Ahead Eagles destijds 44 jaar, 9 maanden en 14 dagen oud was.

Europa: Ik denk inderdaad dat dit jaar die eer te beurt valt aan Van der Sar.
Vorig jaar was het Paolo Maldini van AC Milan, die nog twee jaar ouder is dan van der Sar (maar die aug.2009 gestopt is).

Wereldwijd is het moeilijk aan te geven. In Brazilie spelen wat oud-spelers uit de Europese competitie.
Romario is uit 1966 en heeft vorig jaar ook nog gespeeld in de Braziliaanse competitie.

De oudste speler ooit op een WK was Roger Milla (kameroen) op een leeftijd van 42 jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk meer aan Jens Lehmann, de keeper van VFB Stuttgart is nog steeds actief, enne geboren op 10 november 1969. Hij stopt overigens ná dit seizoen.
Daarmee is hij dus ouder dan van der Sar die van 1970 is :)

Toegevoegd na 1 uur:
Natuurlijk ben ik verder gaan zoeken.

Pedro Ribeiro Lima van het Braziliaanse Associação Desportiva Perilima scoorde op zijn 58e, zijn overigens eerste doelpunt van zijn carrière ( penalty ) en is/was daarmee de oudste actieve voetballer ter wereld in het betaalde voetbal. Het artikel stamt uit 2007 en is van de betrouwbaarste bron die er maar is ( op voetbalgebied ) namelijk : Fifa.com

http://www.fifa.com/worldfootball/news/newsid=112326.html

In het artikel staat ook de nummer twee : Stanley Matthews die speelde tot zijn 55e.
De oudste Goalgetter op een WK is al eerder geschreven door een forumgenoot, namelijk Roger Milla
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
perfect antwoord dikke vette plus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
van mij ook +1