Kan ik voetballen als ik nog last heb van mijn enkel?

Ik heb 3-4 weken geleden mijn enkel ingescheurd/opgerekt en dat gebeurde bij mijn voetbalwedstrijd. mijn enkel klapte dubbel en ik kon gelijk niet meer lopen. Het is nu bijna hersteld maar als ik nog rare bewegingen maak of op mijn tenen ga staan doet het nog wel pijn. Maar gewoon rennen en lopen kan ik wel goed.

Is het verstandig om toch te gaan voetballen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Voetbal
1.5K
Ritsuka
6 jaar geleden
3-4 weken en dan al weer gaan voetballen liijkt mij wat snel. Je maakt snel een rare draai tijdens voetbal.
TurfGraver
6 jaar geleden
"Het is nu bijna hersteld maar als ik nog rare bewegingen maak of op mijn tenen ga staan doet het nog wel pijn."
"Is het verstandig om toch te gaan voetballen?"
Lijkt me niet. :/

Antwoorden (2)

Rust is het beste nu. Tuurlijk kun je het langzamerhand weer op bouwen, maar je hebt zeker iets raars gedaan wil je je enkel zo geforceerd hebben. Soms is tijd geven saai, maar ook belangrijk!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
nee het lijkt mij niet erg handig. ik zou wachten tot de pijn weg is. als je echt graag wil voetballen zou ik naar je huisarts gaan om te vragen of dat kan