Waarom lopen voetballers met hun duim omhoog ?

Ik zie bij voetbalwedstrijden voetballers lopen met hun duim omhoog. Is dit een verschijnsel omdat voetballers de bal niet met de hand aan mogen raken ?

Toegevoegd na 12 minuten:
De hand is gesloten maar de duim hebben de voetballers omhoog. Het is dus niet bedoeld als : goed gedaan !!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan hebben ze net als op GV ,een punt erbij gekregen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je er een afbeelding van?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
?? Als ik mijn hand sluit (wordt dan dus vuist) en ik steek mijn duim omhoog, dan is het toch juist wel het "goed gedaan" teken? Ben anders erg benieuwd naar het plaatje.

Antwoorden (2)

Je hebt ofwel een voetballer zien lopen die net gescoord heeft, of je hebt Pantelic van Ajax op het netvlies. Het is zo'n beetje zijn handelsmerk om al zijn medespelers aan te moedigen middels een duim of een applausje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel spelers hebben de armen voor de borst gebogen als
ze in looppas zijn, dit doen ze om de tegenstander makkelijk weg te duwen,dat daarbij de duim omhoog steekt is gewoon toeval, waar moet je de duim anders
laten.