Hoe kan ik mijn spelers evenveel wedstrijden laten spelen ?

Ik heb 16 spelers ter beschikking, maar kan er iedere week maar 10 opstellen, hoe kan ik een beurtrol inlassen om iedereen evenveel te laten spelen ? Kan dit zonder 2 weken (of meer) na elkaar niet te spelen ? Dit gaat over een periode van 16 weken.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Voetbal
2.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als het gaat om een periode van 16 weken, en je hebt 16 spelers tot je beschikking waarvan je er 10 kunt opstellen, dan kan je alle spelers 10 keer laten spelen. Als ze allemaal even belangrijk zijn, dan kan je het als volgt doen. 1e week: spelers 1-10
2e week, spelers 11-16, 1-4
3e week, 5-14
4e week, 15-16, 1-8
5e week: 9-16, 1-2
6e week: 3-12
7e week: 13-16, 1-6
8e week: 7-16. Na de 8e week heeft iedereen even vaak gespeeld, nl. 5 keer. Als je 16 weken hebt, kan je deze cyclus nog eens herhalen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Met 'even belangrijk' bedoel ik 'inwisselbaar voor de verschillende posities'.
In bovenstaande lijst is geen rekening gehouden dat je misschien bijv. minimaal 2 spitsen, 4 middelvelders e/o 4 verdedigers wil hebben.

Antwoorden (1)

Dit is helaas niet mogelijk. Tenzij je in de helft ook wisselt.

Toegevoegd na 4 minuten:
Dan is het nog zeer moeilijk om een goede planning te maken,
Ik zou excel een beetje proberen te krijgen.