Waarom zijn de doelen in zaalvoetbal in kubusvorm en niet rond?

Toegevoegd na 5 uur:
Waarom hebben de doelpalen / doellatten bij zaalvoetbal een rechthoekig profiel (en zijn het geen ronde buizen)?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Voetbal
1K

Antwoorden (1)

Het Zaaldoel is aanzienlijk kleiner dan het voetbalveld-doel. Dit maakt het voor de speler moeilijker om te scoren. Door de vierkante palen wordt het makkelijker voor spelers om via de paal vanuit kleine hoeken toch te kunnen scoren. Denk hierbij niet alleen aan zaalvoetbal. Dit is ook heel toepasbaar bij zaalhandbal en zaalhockey.