Kan iemand mij op een makkelijke manier uitleggen wat buitenspel is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
8K

Het beste antwoord

Als de aanvaller van het ene team tussen de keeper en de verdediger staat op het moment dat de bal gespeeld wordt (zijn richting op)

makkelijker kan niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Op het moment dat de aanvallende team de bal raakt, mag er geen speler van dat team voorbij een speler van het verdedigende team staan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je ziet op het plaatje dat de groene stippen (aanvallend team) niet voorbij een rode stip (verdedigend team) staan. Dus dit is geen buitenspel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet welk spel je buiten wilt gaan doen en voor welke doelgroep .
normaal gesproken zegt de benaming al genoeg...een spel wat je buiten doet.
voetballen bv is een buitenspel

Toegevoegd na 4 minuten:
sorry ik had je vraag niet goed begrepen..
Een speler staat in buitenspel in een positie als deze dichter bij de doellijn van de tegenstander staat dan de bal en de vóórlaatste tegenstander (inclusief de doelman). Dit geldt niet wanneer de speler zich op zijn eigen speelveld helft bevindt.

wanneer een speler strafbaar in buitenspel positie staat wordt gesproken van buitenspel.
Buitenspel is een overtreding, en leidt tot een indirecte vrije schop voor de tegenstander.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer de bal naar voren gespeeld wordt (dus niet opzij of naar achter) en de speler staat moet op de helft van de tegenspeler staan (op je eigen helft kan je niet buitenspel staan.

op het moment dat de bal wegschoten is naar een speler X moet er voor speler X minimaal 2 spelers gelijk of voor hem staan zijn dat er minder is het buitenspel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als de speler voor de andere spelers komt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een man van het ene kluppie staat tussen de keeper en de eerste speler van het ander kluppie op het moment dat de bal geschoten word door iemand van jouw kluppie. en dat mag niet omdat je anders bij het doel van de tegenstander kan gaan staan wachten tot je de bal er in kan schieten. ik dacht zoiets...