hoe word je explosiever bij voetbal met snelheid en schieten?

Ik train 3x per week mijn beenspieren maar ik merk wiening resultaat en wat moet k eten bijvoorbeeld meer fruit groente.?

Toegevoegd na 48 seconden:
Wat kan ik verbeteren

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Voetbal
6.6K
Ritsuka
8 jaar geleden
Wat voor training doe je voor je beenspieren?

Antwoorden (3)

Oefenen op sprintjes trekken.
Eindeloos oefenen op een sprintje trekken en daardoor sneller worden, heb je dat onder de knie, trainen, trainen en nog eens trainen, dan ga je met de bal aan de voet lopen en sneller en een sprintje en die bal er in schieten.

Enige antwoord is oefenen.

Wat je moet doen is gewoon gezond eten, niet overdreven maar wel opletten met suiker, dat is nou eenmaal niet zo goed.

Als je niet zeker ben van wat je precies eet, zou je via de huisarts bij een diëtiste kunnen vragen wat je kunt verbeteren aan je voedingspatroon.

Fruit is goed, maar in veel fruit zit ook suiker... en groente kun je bijna oneindig eten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Qua voeding: veel eiwit.
Qua training: voor explosieve bewegingen worden type IIx spiervezels gebruikt. Deze train je door met veel gewicht en weinig herhalingen te oefenen, bijvoorbeeld 3 setjes van 6 barbell squats met genoeg rust ertussen (het moet geen 1 setje van 18 worden, denk aan 3 minuten per set). Elke week 2,5kg erbij doen en dan zul je vanzelf merken dat je explosiever wordt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoewel goed bedoeld is het helaas zo dat voorgaande twee antwoorden niet juist zijn. In het geval van specifieke krachttraining zal het zelf averechts werken bij een sport als voetbal. Van belang is dat voetbal een teamsport is waarbij de snelheid van handelen bepaald wordt door de weerstand die je krijgt. Daarbinnen zijn termen als moment, richting, snelheid en positie medebepalend voor het handelen binnen voetbalsituaties, die bovendien telkens weer veranderen. Het snelste en duurzaamste trainingseffect zit hem dus in het trainen onder de juiste weerstanden. Deze weerstanden liggen binnen bovenstaande termen en explosiviteit en schotkracht zijn derhalve trainbaar te maken door in de voetbalsituatie te trainen. Dat zijn dus de direct aan het voetbalspel ontleende voetbalvormen, waarbinnen aan die explosiviteit en schotkracht tegemoetgekomen wordt. Te denken valt hierbij aan vormen 1 tegen 1 en 4 tegen 4 op een klein veld met grote doelen. Indien je werkelijk geinteresseerd bent, raad ik je de boeken van Raymond Verheyen aan, waarin exact kloppend en bewezen beschreven staat, hoe het precies in elkaar zit.
Ik hoop dat je hier iets mee kunt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De term "explosief" of "explosiever" blijven vage termen, het is in elk geval mij niet duidelijk wat je bedoeld. Het kan op de snelheid betrekking hebben, maar ook op de kracht. Explosief in snelheid lijkt (in dit geval) meer te maken hebben met reactie en dit is een geestelijk conditie en vooral met concentratie of de focus. Lichamelijke gesteldheid bepaalt de kracht om te concentreren. Vandaar dat in de laatste deel van een voetbalpartij zoveel missers gebeuren. De kracht met trappen is voor 90% bepaald door het raken van de bal in het hart. Het hart van de bal is het middelpunt exact middenin en deze kan = echt goed= raken gebeurt door de zwaai van het (onder) been in rechte lijn te doen en dan in deze rechte lijn denkbeeldig doortrekken naar het punt waarop je richt en dan de bal zó raken dat het het raakpunt EN het hart op deze ene zelfde lijn ligt. Omdat de jeugdopleiding zo slechts is leert bijna niemand dit meer. Dit leren begint bij de kennis en vervolgens onder een goede trainer die z;n focus goed heeft oefenen in standaard oefeningen - dan in beweging - dan onder weerstand - dan in spelsituaties - dan in wedstrijdsituaties. Ben je ouder dan 17-18 jaar en deze wens leeft, dan heb je een =echt= hele lange trainingsweg voor je. Om te beginnen met een goede trainer vinden en dan met goede oefenstof en oefentraject. Maar als voetbaltrainer en -liefhebber kan ik je meegeven: het is de moeite waard !!