Waarom beginnen de voetbalwedstrijden in de Europa Leeague van as donderdag om 21.05 uur?

Dat is best een rare tijd om een voetbalwedstrijd te beginnen lijkt me. Meestal beginnen ze "gewoon" om 20.45 uur.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Voetbal
1.7K

Het beste antwoord

Net als in de Champions League wordt ook voor de wedstrijden in de Europa League met een vaste programmering gewerkt.
De helft van de wedstrijden begint om zeven uur, de andere helft om vijf over negen. Die vreemde tijd heeft met de tv-uitzendingen te maken.

http://www.ad.nl/ad/nl/1037/Champions-League-Europa-League/article/detail/430801/2009/09/17/Voetbal-om-21-05-Het-moet-niet-gekker-worden-.dhtml

Toch blijf ik het dan wel raar vinden dat allebei de wedstrijden van de halve finale op hetzelfde tijdstip gespeeld worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit heeft te maken met de uitzendrechten van de
div. T.V stations.
De programering wordt er op aangepast.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle andere wedstrijden worden toch ook uitgezonden, wat deze dan 'anders' ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het de halve finales zijn, en heel veel landen willen
dat uitzenden , ook landen die alleen maar geintresseerd
zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zie ik het verschil niet met de Champions League, dat zijn ook de halve finales en die vinden wel op de normale tijd plaats.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch heb je gelijk.