voetbal is spel, maar waarom maken mannen en vrouwen zich er zo druk om alsof hun eigen leven ervanaf hang en genieten ze er dan wel van?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Voetbal
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ja dat vraag ik me ook altijd af.t komt zo overdreven op me over,alsof er iets mis is met die persoon..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voetbal is voor sommige mensen veel meer dan spel, het is ook een carriere, waar veel geld bij betrokken is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou ik vind dat ze er meer over zeiken dan dat ze het spelen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahahhaha kimy37 ik ben het volledig met je eens...

Antwoorden (10)

Tegenwoordig strijdens ze steeds fanatieker tegen elkaar en gaat het alleen maar om de macht en de populariteitvan het team
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vooral ah eind van een seizoen als de prijzen te verdelen zijn is de promini het grootst. En wat mij betreft is dat juist set mooie aan voetbal de vreugde maar ook de teleurstelling maakt het zo mooi dat je er steeds weer van geniet vooral in het stadion
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het voor hen daadwerkelijk voelt alsof hun leven er vanaf hangt. Deze mensen zijn iedere dag met voetbal bezig; zij praten erover met hun vrienden, lezen erover in tijdschriften en op internet, kijken het op de televisie, trainen zelf ook nog een aantal keer per week, gaan naar wedstrijden, enzovoort.

Het is geen kleine groep, die van voetbal houdt. Bijna de hele wereld is ermee bezig. Zeker op zo'n grote wedstrijd voelt het voor de aanhangers nog meer alsof werkelijk iedereen ermee bezig is en iedereen het even belangrijk vindt.

Ik denk dat het op een bepaald moment een soort obsessie wordt; het moment dat zij niet meer zomaar genieten van het spelletje, maar hun humeur ervan laten afhangen of hun favoriete elftal gewonnen heeft of niet.
Zij kunnen niet anders. Voetbal is voor hen geen hobby meer, maar een levensstijl en een obsessie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tegenwoordig is er heel veel geld bij betrokken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voetbal is geen gewoon spelletje, voetbal is ; "oorlog"!
Rinus Michels zag het indertijd helemaal juist.
De echte voetballiefhebbers kunnen en zullen nog altijd van het spel genieten. Zij zien nl. graag een speler de bal goed "behandelen", een team goed aanvallen of verdedigen en pracht reddingen van de keeper. De ambiance in een stadion doet ze hier naartoe komen en als hun team wint, hebben ze dubbel genoten. Als hun team verloren heeft zijn ze wel wat teleurgesteld, maar ze zullen ook eerlijk erkennen dat de tegenstanders beter speelden en een betere tactiek hadden.Ze hebben dan toch genoten van het spel zelf als het goed gespeeld werd. De mensen die nu de wedstrijd "verpesten", zijn geen echte voetballiefhebbers. Voor hen is het een manier om eens los te gaan, te vernielen en hun verveling kwijt te raken. Ze gaan bewust daarheen, met hun medestanders, om iedereen te laten merken dat hun club de beste is. Dit is slechts een excuus om ongehinderd te kunnen provoceren en hun frustraties in hun leven af te reageren.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Voetbal is oorlog" is in Nederland kul. Honduras tegen El Salvador, in '69. Da's pas oorlog. http://en.wikipedia.org/wiki/Football_War
amc
14 jaar geleden
Het betekent tòch dat voetbal oorlog is. Alleen bij ons, in ons kleine landje is het niet zo`n grote. De grondslag is ook bij ons niet zo aanwezig voor een 'oorlog'. Bij Honduras- El Salvador was er al een politieke grondslag.
Je zou zeggen dat het rellen zijn, maar doordat er slachtoffers en zelfs doden bij deze 'rellen'vallen is het een vorm van oorlog, aleen niet tussen volkeren maar tussen hooligans.
De Romeinen maakten er al gebruik van: Geef het volk brood en spelen! Maw laat die mensen hun agressie daarop richten, dan is het nog enigszins in banen te leiden.

Bovenstaande heeft wel een kern van waarheid in zich.
Helaas.
Toch blijft voetbal een leuk spel, je kan ervan genieten.maar het is totaal vercommercialiseerd. En de slavernij viert er hoogtij.

Ik genoot er altijd van als ik mijn broers in het amateurvoetbal zag spelen. Maar ook toen stonden er dwazen aan de kant asociaal te schreeuwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heeft met de competitiestrijd te maken. De meeste mensen willen graag winnen en worden dan automatisch fanatiek.
Dat zie je hier ook op GV. Er zijn veel mensen die de strijd met Xinix aangaan omdat hij op de eerste plaats staat.
Iedereen wil maar bewijzen dat hij niet op de juiste manier aan zijn punten is gekomen. En nu hij er niet meer is proberen ze uit alle macht te ontdekken of hij niet onder een andere naam terug is.
Mensen worden bloedfanatiek en raken vaak de realiteit kwijt wanneer het om punten/competitie gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als kijker of speler?Mijn levenhangt er niet vanaf maar ik leef me altijd helemaal in op het moment als ik een wedstrijd kijk.Ik geniet van elke wedstrijd en juichen schelden commentaar geven enz dat gaat helemaal automatisch.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dat zit in je genen

Voor mij is voetbal belangrijker dan het leven zelf,maar dat van vrouwen is onzin,
die éne procent is niet aan te rekenen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op een bepaalde manier hebben voetbal en religie grote overeenkomsten.