Is het de bedoeling dat je in een voetbalstadion gewoon zelf je plek uitzoekt?

Of staat het vermeldt op je kaartje? Wat is algemeen gebruikelijk en wat doen de meeste mensen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Voetbal

Antwoorden (2)

Het is algemeen gebruikelijk dat er een zitnummer vermeldt staat plus het vak waar je behoort te zitten. Tenminste dit geldt bij de eredivisie clubs.
Niet iedereen houdt zich hieraan, zo zijn mensen. Je hebt recht op die plek, dus als je daar wilt gaan zitten kun mag je die persoon (met hulp) wegsturen.
Wanneer de wedstrijd begonnen is en er zijn nog (betere) lege plekken kun je wisselen als je dat wilt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt gaan zitten waar je wilt, wel in het juiste vak omdat er vaker verschillende poorten zijn (bijvoorbeeld Noord, Zuid etc). Het stoelnummer dat er op je kaartje staat moet je niet al te serieus nemen, iedereen zit waar hij of zij wilt.