Wat en wanneer is het buitenspel voordeel?

Yo,
Bij onze wedstrijd stonden de tegenstanders buitenspel, maar wij kregen GEEN vrije trap, de tegenstander kreeg de vrije trap. Daarna zei hij iets over "buitenspel voordeel".
Mijn vraag : waarom nam hij deze beslissing?
Wat was waarschijnlijk de reden hiertoe?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Voetbal
1.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er zal toch nog iets gebeurd moeten zijn. Heeft iemnd van jouw team een overtreding gemaakt? “Voordeel trekken uit de buitenspelpositie” betekent het spelen van de bal I) die terugkomt van, of van richting wordt veranderd door, de doelpaal, doellat of een tegenstander, terwijl hij zich in buitenspelpositie bevond
II) die terugkomt van, van richting wordt veranderd door, of naar hem gespeeld wordt door, een tegenstander die een bewuste redding maakt, terwijl hij zich in buitenspelpositie bevond.
In deze gevallen staat de speler dus strafbaar buitenspel. Een speler die zich in buitenspelpositie bevindt en die de bal ontvangt van een tegenstander die de bal bewust speelt (behalve bij het maken van een redding), wordt niet beschouwd als een speler die voordeel trekt. In dit geval maakt de speler dus geen overtreding.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als jou team buitenspel staat
Heb je nooit voordeel

Antwoorden (1)

Als er alleen tegenstanders buitenspel stonden, maar er werd geen in bal die richting gespeeld, dan hoeft de scheids niet te fluiten, er was geen voordeel.