Weet iemand het verschil tussen de coupe de la ligue en coupe de france ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Voetbal
2.2K

Het beste antwoord

Er zijn in Frankrijk diverse voetbalbekertoernooien die vergelijkbaar zijn met de Engelse League Cup. Die toernooien hebben niets met elkaar te maken.
Sinds het seizoen 1994/95 is er het toernooi Coupe de la Ligue. De winnaar kwalificeert zich voor de UEFA Europa League. De Coupe de la Ligue is voor alle Ligue 1 clubs (alleen professioneel). De Ligue 1 is de hoogste voetbaldivisie in Frankrijk die door de FFF wordt georganiseerd.

Coupe de France is een van de twee belangrijke bekertoernooien in het Franse voetbal. Het toernooi wordt sinds het seizoen 1917/18 gespeeld en iedere bij de FFF aangesloten club mag meedoen. FFF is de Fédération Française de Football (de Franse voetbalfederatie, zoals wij de KNVB hebben). De Coupe de France is voor alle professionele en amateurclubs.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Krijgt de winnaar van de Coupe de France ook een ticket voor de Europa League?
Amadea
9 jaar geleden
Er staat in http://en.wikipedia.org/wiki/Coupe_de_France : "the winning team also qualifies for the UEFA Europa League". Ze kwalificeren zich voor de Europa League. Of dat gelijk staat met een ticket krijgen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zullen zich dan voor de voorronde kwalificeren.