Blijft het verbod voor supporters van uitspelend Ajax of Feyenoord tegen elkaar gehandhaafd?

Als er tijdens en/of rond de (eventuele) bekerfinale tussen Feyenoord en Ajax geen ongeregeldheden zijn, waarom zou het bezoekersverbod in de competitie dan gehandhaafd moeten blijven?

Toegevoegd na 6 dagen:
Dank jullie allemaal voor jullie antwoorden, ook al zijn het geen antwoorden op de vraag die ik heb gesteld.
Lees hem eventueel nog eens door :)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Voetbal
1.1K

Antwoorden (4)

nee dat is alleen voor de competitie,dezelfde vraag stelde ik een half uur geleden al
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee nee, ik stel een andere vraag. Lees hem nog maar eens goed :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik snap en zie het ,je hebt gelijk
"Mocht Ajax er in slagen de finale van de KNVB Beker te bereiken, dan zijn de supporters welkom in De Kuip. Zelfs als Feyenoord de tegenstander is.

Dat zei Heinrich Welling, hoofd competitiezaken van de KNVB, woensdagavond voor de camera's van RTL7. De burgemeesters van Amsterdam en Rotterdam hebben een afspraak dat supporters vijf jaar niet naar uitwedstrijden van de Klassieker mogen. Dat geldt echter niet voor een eventuele bekerfinale.

"We maken gebruik van een voetnoot", zegt Welling. "In de voetnoot staat dat bij uitzondering supporters van de tegenpartij mee mogen in de strijd om de Johan Cruijff Schaal en de finale van de KNVB Beker. Natuurlijk moet hier dan eerst over gepraat worden tussen alle betrokken partijen. Maar we gaan uit van goede trouw."

Welling liet daarbij wel weten dat de zaken anders lagen als Ajax en Feyenoord elkaar in de halve finale waren tegengekomen. De maatregel werd vorig jaar ingesteld, nadat het rondom een wedstrijd in de Arena volledig uit de hand liep. Over een jaar zal het eerste evaluatiemoment plaatsvinden."

http://www.voetbalprimeur.nl/site/nieuws/124206/Ajax_supporters_welkom_bij_bekerfinale.html

Toegevoegd na 4 uur:
Raar, net de volgende tekst op nu.nl gezien:
"Ajax weet nog niet of het supporters mee naar de Kuip mag meenemen als de club zich donderdagavond voor de bekerfinale plaatst.

De Amsterdamse vereniging is in afwachting van een besluit van burgemeester Ahmed Aboutaleb van Rotterdam. "

http://www.nu.nl/sport/2212553/mogelijk-toch-supporters-van-ajax-kuip.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neen de bekerfinala wordt gespeeld op nutraal terrijn
en dat is in dit geval de kuip.
Supporters van Ajax en Feyenoord zijn welkom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ze mogen wel komen de suporters maar er word 1.5 mil euro aan de politie agenten gegeven (niet apart maar intotaal) om de wedstrijd veilig te maken
Bronnen: